EUGEN KOKOT

Sređujem boje, od konfuzije radim red

16.04.2009.
u 17:25

Slikarska inspiracija započinje u krajoliku, bilježi se na brzinu u glavnim obrisima u blok za skiciranje, a onda se u atelijeru razrađuje cijeli taj bujni raznovrstan svijet prvih dojmova, podsjetio je likovni kritičar Darko Glavan objašnjavajući kako nastaju velike kolorističke slike u rukama osebujnoga autora, hrvatskoga umjetnika Eugena Kokota. Upravo je Kokot još jedan od tridesetak suvremenih umjetnika čije su slike postale odnedavno sastavni dio bogatoga fundusa Galerije Hrvatske poštanske banke.

Križišće do 23. travnja
Njegova će slika “Križišće” kao jedini eksponat biti na uvidu javnosti do 23. travnja u izlogu poslovnice HPB u Jurišićevoj 4 u Zagrebu, u jednom od najatraktivnijih prostora u najstožem centru gdje se svaka dva tjedna izmjenjuju radovi autora različitih generacija i osobnih rukopisa, a djela su posljednjih godinu dana dospjela u fundus banke.

Završio “Golgotu”
– Ja samo sređujem boje, od konfuzije radim red. Opasno je uzeti jaku boju, potrebno je “držati frekvenciju”. No, s druge strane, ako mogu dublje tipkati po klaviru, mogu onda svirati poput Chopina, tumači nam slikar koji je rođen u Labinu 1940. godine, a profesorskim poslom je vezan uz Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. Posebno ga zanimaju sva ona slikovita istarska križanja puteva, ona mjesta gdje su ljudi utabali staze koje vode na mjesto susreta.

Samozatajni Kokot uza slikarstvo se bavi i grafikom, restauracijom zidnih slika i fresaka, opremom knjiga i ilustracijom, a vrijedno je podsjetiti javnost da je upravo on, zajedno s Ivicom Šiškom, prije deset godina izradio kopiju sjajnoga Bukovčeva zastora “Preporod hrvatske književnosti” iz zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta, a koji je zamijenio originalni i oštećeni zastor sa spomeničkim pedigreom. Jedna od njegovih zadnjih fresaka je monumentalna “Golgota” visoka jedanaest metara za crkvu u Mariji Bistrici. Sliku je započeo Krsto Hegedušić daleke 1944. godinu, rad je kasnije prekinut, a velebna kompozicija tek je sada dovršena rukom Eugena Kokota, uz puno poštovanje Hegedušićeva predloška.

Želite prijaviti greške?