Hrvatska računalna igra The Talos Principle, koju je prije blagdana objavio zagrebački studio Croteam, ušla je na popis 20 najprodavanijih igara na svijetu. Podaci su to Steama, internetske trgovine računalnim igrama koja ima više od sto milijuna korisnika i putem koje se odvija 75 posto globalne online prodaje igara za osobna računala koja rade na Windowsima, MacOS-u, Linuxu i SteamOS-u.
Igra se po prodaji, ovisno o kategorijama, posljednjih dana kreće između prvog i 17. mjesta. Najprodavaniji je puzzle na svijetu, među deset najprodavanijih avantura, 12. je najprodavanija igra za Appleova računala.
Ponovili uspjeh
Damjan Mravunac, voditelj marketinga Croteama i glavni glazbeni producent tog studija, kaže da najviše prate ukupan poredak za Windows platformu i to za tržište SAD-a i Kanade gdje su u utorak bili na trećem mjestu. – The Talos Principle je globalno postigao isti efekt kakav je 2001. napravio prvi Serious Sam, koji je odjeknuo kao bomba nakon što su zbog rastućeg trenda realističnih pucačina svi već otpisali igrivost a-la Doom i Quake – kaže Mravunac.
The Talos Principle je filozofska mozgalica iz prvog lica na 120 nivoa. Nastala je po uzoru na djela Philipa K. Dicka po kojima su snimljeni filmovi Blade Runner, Total Recall i Minority Report. Scenarij igre osmislio je Tom Jubert, scenarist kojeg je Forbes lani uvrstio na popis 30 najvećih mladih zvijezda industrije računalnih igara. – Juberta, koji iza sebe ima scenarije za igre poput Driver: San Francisco, otkrio nam je naš puzzle-dizajner Davor Tomčić, a na Jubertovu inicijativu u projekt smo uključili njegova prijatelja Jonasa Kyratzesa koji u metafizici i transhumanizmu pliva kao riba u vodi – kaže Mravunac.
I ocjene kritičara iz industrije slične su kao i rezultati prodaje. Na Steamu su ocijenjeni s maksimalnih 10/10, Gamespot im je dao 9/10, dok ih je PC Gamer postavio među najbolje igre u 2014. godini. Mravunac ne skriva zadovoljstvo jer ističe da novim naslovom žele pokazati kako nisu studio koji može producirati samo jedan hit. – Možemo stvoriti još barem nekoliko različitih brendova koje bismo onda mogli simultano razvijati – kaže Mravunac.
Tri do četiri projekta
Dodaje da su s Talosom napravili prvi korak i razvoj igara u okviru Croteama podijelili na dvije franšize, i to u dva odvojena žanra. Za to su se pripremili i organizacijski. Tako svi članovi tima, koji broji 20-ak ljudi, rade više poslova.
– Možda već dogodine krenemo s tri ili četiri projekta paralelno jer ideja doista imamo napretek – zaključuje Mravunac.
>> Na ovoj stranici možete besplatno igrati gotovo 2400 MS-DOS igrica
Bravo ekipi!