Zbog golemog pada prodaje i rasta kamatnih stopa autokredita gotovo
svih hrvatskih banaka, trgovci automobilima kupcima sve više nude
povoljnije uvjete financiranja, bilo da im kupnju svojih automobila
nude preko vlastitog financiranja ili u suradnji s nekom bankom ili
leasing društvom.
Banke dobro zarađuju
Budući da 75% kupaca automobile kupuje na kredit ili leasing, ni dosad
trgovcima nije bila strana suradnja s financijašima. S obzirom da banke
financiraju mnoge salone, potiču te iste salone da što više automobila
prodaju na kredit ili leasing jer tako kupac otplati mnogo višu cijenu,
odnosno banke ostvaruju veći profit. Pa kako i ne bi kad se dizanjem
kamatnih stopa udio troškova prema glavnici popeo na više od 40 posto.
Nedavno je u Hrvatskoj osnovana tvrtka PSA Financial d.o.o, koja pruža
usluge financiranja za Peugeot i Citroen. U njih se kredit može dobiti
na rok otplate 12 do 84 mjeseci po promjenjivoj nominalnoj kamatnoj
stopi od 8,7%, što je povoljnije od većine tržišnih kredita banaka.
Porsche leasing i Mobiliti već godinama nude financiranje modela marki
VW-a, Škode, Audija, Seata i Porschea. Ovisno o akciji, kupcima nude
povoljnije uvjete financiranja od onih na tržištu.
Renault financiranje, koje Francuzi već nekoliko godina nude u suradnji
s Unicredit grupacijom, pokazalo se punim pogotkom. Gotovo pola kupaca
Renaulta i Dacije danas tako kupuje njihove aute po povoljnijim
uvjetima nego što ih Zaba odnosno Unicredit leasing inače nude.
Primjerice, neki Renaultovi automobili trenutačno se mogu kupiti
jeftinije putem njihova financiranja nego gotovinom. Naravno, obročnim
plaćanjem ćete im otplatiti mnogo višu cijenu. Slično je i s Nissanom,
koji je cijelu veljaču putem svog financiranja nudio kupnju automobila
po fiksnoj kamatnoj stopi od 8 posto.
Kredit ili leasing
Dok se fizičkim osobama više isplati kupnja auta na kredit, pravnim se
osobama više isplati leasing. Za razliku od kredita gdje se učešće ne
traži, ovdje je najmanje 20 posto, a rok otplate je najviše pet godina.
Kamatne su stope 8,50 do 11,85%. Skuplji automobili se također većinom
kupuju na leasing. Više od 70% kupaca Mercedesa automobile kupuje preko
Mercedes-Benz leasinga, čija je politika sa svakim kupcem posebno
dogovarati uvjete financiranja, a Volvo povoljniji leasing nudi u
suradnji s Erste bankom.
Banke i dalje podižu kamatne stope
Vrlo tiho, pokraj bure koju izazivaju govorkanja o povećanju kamata na stambene kredite, u veljači su kamate na autokredite podigle Splitska banka, RBA i Volksbanka. U Splitskoj banci je kamata sa 7,90% narasla na 8,99%, u Volksbanci sa 8 na 9%, a RBA je umjesto jedinstvene kamatne stope od 10,25% (koju je potkraj prošle godine podigla sa 6,95%) uvela raspon kamata od 10,25 do 10,55%, ovisno o autokući preko koje se ostvaruje kredit. Podsjetimo, uz RBA, koja je bila dotad najpovoljnija hrvatska banka, kamate su potkraj prošle godine podigle dvije najveće hrvatske banke - PBZ sa 6,99% na 11% i Zaba sa 7,50 na 9,45%. Tako su Erste banka i posebice Hypo banka, koje kamate nisu povećavale, sada najpovoljnije banke za autokredite. Hypo je najpovoljniji s kamatnom stopom 7,10 posto, a slijedi ga Erste banka s kamatnom stopom 8,5%. Kad bismo usporedili uzimanje kredita od 15 tisuća eura na sedam godina u trenutačno najpovoljnijoj i najnepovoljnijoj, PBZ-u bi otplatili 2500 eura više nego Hypo banci.