FINANCIRANJE Mnoge marke nude vlastito financiranje ili paket aranžman s nekom bankom

Trgovcima automobila draži krediti od gotovine

02.03.2009.
u 21:16

Zbog golemog pada prodaje i rasta kamatnih stopa autokredita gotovo svih hrvatskih banaka, trgovci automobilima kupcima sve više nude povoljnije uvjete financiranja, bilo da im kupnju svojih automobila nude preko vlastitog financiranja ili u suradnji s nekom bankom ili leasing društvom.

Banke dobro zarađuju
Budući da 75% kupaca automobile kupuje na kredit ili leasing, ni dosad trgovcima nije bila strana suradnja s financijašima. S obzirom da banke financiraju mnoge salone, potiču te iste salone da što više automobila prodaju na kredit ili leasing jer tako kupac otplati mnogo višu cijenu, odnosno banke ostvaruju veći profit. Pa kako i ne bi kad se dizanjem kamatnih stopa udio troškova prema glavnici popeo na više od 40 posto.

Nedavno je u Hrvatskoj osnovana tvrtka PSA Financial d.o.o, koja pruža usluge financiranja za Peugeot i Citroen. U njih se kredit može dobiti na rok otplate 12 do 84 mjeseci po promjenjivoj nominalnoj kamatnoj stopi od 8,7%, što je povoljnije od većine tržišnih kredita banaka.

Porsche leasing i Mobiliti već godinama nude financiranje modela marki VW-a, Škode, Audija, Seata i Porschea. Ovisno o akciji, kupcima nude povoljnije uvjete financiranja od onih na tržištu.

Renault financiranje, koje Francuzi već nekoliko godina nude u suradnji s Unicredit grupacijom, pokazalo se punim pogotkom. Gotovo pola kupaca Renaulta i Dacije danas tako kupuje njihove aute po povoljnijim uvjetima nego što ih Zaba odnosno Unicredit leasing inače nude.

Primjerice, neki Renaultovi automobili trenutačno se mogu kupiti jeftinije putem njihova financiranja nego gotovinom. Naravno, obročnim plaćanjem ćete im otplatiti mnogo višu cijenu. Slično je i s Nissanom, koji je cijelu veljaču putem svog financiranja nudio kupnju automobila po fiksnoj kamatnoj stopi od 8 posto.

Kredit ili leasing
Dok se fizičkim osobama više isplati kupnja auta na kredit, pravnim se osobama više isplati leasing. Za razliku od kredita gdje se učešće ne traži, ovdje je najmanje 20 posto, a rok otplate je najviše pet godina. Kamatne su stope 8,50 do 11,85%. Skuplji automobili se također većinom kupuju na leasing. Više od 70% kupaca Mercedesa automobile kupuje preko Mercedes-Benz leasinga, čija je politika sa svakim kupcem posebno dogovarati uvjete financiranja, a Volvo povoljniji leasing nudi u suradnji s Erste bankom.


Banke i dalje podižu kamatne stope

Vrlo tiho, pokraj bure koju izazivaju govorkanja o povećanju kamata na stambene kredite, u veljači su kamate na autokredite podigle Splitska banka, RBA i Volksbanka. U Splitskoj banci je kamata sa 7,90% narasla na 8,99%, u Volksbanci sa 8 na 9%, a RBA je umjesto jedinstvene kamatne stope od 10,25% (koju je potkraj prošle godine podigla sa 6,95%) uvela raspon kamata od 10,25 do 10,55%, ovisno o autokući preko koje se ostvaruje kredit. Podsjetimo, uz RBA, koja je bila dotad najpovoljnija hrvatska banka, kamate su potkraj prošle godine podigle dvije najveće hrvatske banke - PBZ sa 6,99% na 11% i Zaba sa 7,50 na 9,45%. Tako su Erste banka i posebice Hypo banka, koje kamate nisu povećavale, sada najpovoljnije banke za autokredite. Hypo je najpovoljniji s kamatnom stopom 7,10 posto, a slijedi ga Erste banka s kamatnom stopom 8,5%. Kad bismo usporedili uzimanje kredita od 15 tisuća eura na sedam godina u trenutačno najpovoljnijoj i najnepovoljnijoj, PBZ-u bi otplatili 2500 eura više nego Hypo banci.

Želite prijaviti greške?