Twitter je najlakše zamisliti kao SMS oglasnu ploču: napišete svoju
kratku tekstualnu poruku (u SMS stane 160 znakova, na Twitter 140) i to
zatim može vidjeti cijeli svijet. U doba kad su Facebook i MySpace
postajali najpopularniji internetski sadržaji, Twitter je još spominjan
kao kuriozitet - zanimljiv primjer što sve može biti društvena mreža.
Samo za egocentrike
Čak je zaradio posprdni epitet društvene mreže za egocentrike jer ga je
većina korisnika koristila zato da jednostavno zapiše što sada rade
(“Dugo čekam na semafor”, “Super su mi lazanje, mogao bi ih svaki dan
jesti”, “Kasno sam se probudio, ništa ne stižem” - to su još i
zanimljiviji primjeri). Ruku na srce, i dan-danas takve poruke čine
najveći dio Twittera - poruke koje su zanimljive samo onima koji su ih
napisali; njima smanjuju osjećaj osamljenosti i dobivaju na važnosti,
jer cijeli svijet može pročitati što su jeli i kako im je nakon toga
funkcionirala probava.
No s vremenom su pronađene doslovce stotine načina kako iskoristiti
Twitter: kompanije ga koriste za promociju i oglašavanje svojih
proizvoda, novinari za pronalaženje informacija, slavni ljudi za
kontakt sa svojim obožavateljima, ljubavnici za ostanak u kontaktu s
najmilijom osobom... A stotine tisuća ljudi danas koriste Twitter
umjesto Googlea, kako bi pronašli link na web stranice sa sadržajem
koji ih zanima.
Prijelomni trenutak zbio se za terorističkog napada u indijskom
Mumbaiju: Twitter se pokazao kao brži, pa čak i pouzdaniji izvor
podataka o tome što se događa u opsjednutim hotelima od novinskih
agencija i TV-a.
Twitter je tako prošao sličan “križni put” kao njegov uzor SMS.
Mobilni operateri su ponudili kratke tekstualne poruke kao samo jednu
od brojnih usluga; kad je Vodafone pokrenuo SMS uslugu, nikom nije
padalo napamet da će SMS mnogima postati jednako važan kao
telefoniranje.
Uspješan kao SMS
Bila je to samo jedna od dodatnih usluga, nimalo važnija od mobilnih
usluga kojih se danas nitko ni ne sjeća. No, SMS je uspio jer sjajno
odgovara duhu vremena: ako nemate vremena nazvati nekoga, a kamoli naći
se s njim; ako nemate vremena napisati mu dugu poruku, svakako imate
vremena napisati mu SMS od 160 znakova - u njega će stati sve što je
važno, a primatelj će je dobiti odmah.
Isto je i s Twitterom: on nudi ono što je bitno i odmah. Ako
imate nešto važno reći svijetu, on će vas prije saslušati ako mu
uputite poruku od 140 znakova nego ako sve to upakirate u šarenu,
sjajnu, ambalažu. Na Twitteru nema mjesta za fraze.
Facebook bi kupio Twitter
Twitter je trenutačno najpoželjnija udavača među internetskim servisima: rado bi ga preuzeli svi koji si mogu priuštiti kupiti ga. Slično kao Facebook, Yahoo ili Google (jednom davno), Twitter ne ostvaruje zamaman profit, ali svejedno ga pohlepno žele mnogi, ponajviše zato što je toliko “cool” da će popraviti imidž kompanije koja ga kupi, ali i zato što privlači milijune korisnika - a gdje su milijuni, tu je i novac. Šuška se da bi Twitter kupio i Apple, a najuporniji je Facebook koji osjeća da mu Twitter preotima status “naj-cool” stvari na internetu.