Slobodan Ljubičić, splitski poduzetnik koji se uglavnom bavi nekretninama, do sada medijski neeksponiran, četiri mjeseca s inozemnom partnerima priprema projekt kreiranja novog grada u Trogiru, koji bi trebao niknuti na mjestu Brodotrogira.
– Na lokaciji trogirskog škvera po naravnoj logici može biti sve osim brodogradilišta koje kontaminira taj prostor, što je svakome tko ima zdrav razum kristalno jasno – kaže Ljubičić. Kao većinski vlasnik tvrtke Fumija odlučio je s partnerima dati ponudu za kupnju Brodotrogira, s atraktivnim prijedlogom koji će unaprijediti stanje na tom prostoru u sociološkom, ekonomskom, sindikalnom, ekološkom i urbanističkom smislu.
Za izradu projekta angažirao je vrhunske svjetske stručnjake – ured u Londonu Foster&Partners, tvrtku Campers&Nicholsons osnovanu davne 1728. kao konzultanta za marinu te konzultantsku tvrtku Savills. Savjetnik i sudionik u projektu mu je i Davor Slišković, jedan od najboljih u Hrvatskoj, naglašava.
Ljubičić je u pripremu ponude već uložio blizu dva milijuna eura, a na oko 17 hektara površine Brodotrogira niknuli bi turističko-komercijalni sadržaji, stanovi, marina i sve što nedostaje Trogiru, od prosvjetnih do kulturnih objekata, koncertne dvorane, galerija. Priprema sveobuhvatno rješenje za cijelu lokaciju, a namjera mu je zaposliti oko 1500 ljudi.
Bude li ponuda prihvaćena, od trenutka ulaska u Brodotrogir do njegove fizičke likvidacije, što će potrajati oko dvije godine, trogirski brodograditelji primali bi plaću i sve što im pripada po kolektivnom ugovoru bez obzira na to hoće li raditi. Plaćat će im doškolavanja i prekvalifikacije budu li zainteresirani da se pripreme za nova radna mjesta, a u kompleksu će, poručuje, biti više radnih mjesta nego ih je danas u Brodotrogiru. Škverani i njihova djeca imat će prednost pri zapošljavanju, a inzistirat će i na otvaranju škole za obrazovanje menadžera u hotelijerstvu. Zaposlit će i sadašnje kooperante Brodotrogiram koji će raditi dok bude radio škver, a potom će ih angažirati na poslovima demontaže. Kad projekt krene, ponudit će im se i poslovi gradnje na kojima se može dobro zaraditi.
Kako je lokacija Brodotrogira zona mješovitog sadržaja (oko 30 posto turistički, 30 posto komercijalni, 30 posto stanovi), dio stanova ponudit će se našim ljudima po prihvatljivim uvjetima (tzv. lease hold). Jer, naglašava Ljubičić, oni čine grad!
Cilj projekta je i razvoj postojeće infrastrukture, a pridonijet će i povećanju društvenog proizvoda Trogira (veći porezi na dobit, komunalna naknada).
– Ako je u interesu zajednice da tamo ostane škver, onda u redu. Međutim, laže svatko tko kaže da će tamo biti škver jer on će se gasiti. Prvi put u svijetu padaju dionice korejskih brodogradilišta, nije vrijeme za brodogradnju i teško je očekivati neki pozitivniji pomak – naglašava Ljubičić.
Smatra da projekt omogućava da svi budu zadovoljni, prvenstveno radnici Brodotrogira i vjeruje da će dobiti zeleno svjetlo. Za ponudu će dati jamstvo, a oni koji ga ne žele neka argumentirano obrazlože zašto.