Talijanske i austrijske banke osvojile su srednjoeuropsko bankarsko
tržište, a mađarska OTP, poljska PKO i slovenska NLB jedine su tri
lokalne banke koje su uspjele zadržati lidersku poziciju u svojoj
zemlji. Slovenija je u regionalnim razmjerima postigla čudo još i time
što je međunarodnim bankarskim grupacijama prepustila samo 35 posto
svojega tržišta, dok su Hrvatska, Mađarska, Češka i Slovačka više od 90
posto bankarskog sustava prepustila strancima.
Analitičari Roland Bergera, koji danas predstavljaju najnoviju studiju
o retail bankarstvu u Europi, navode da je Unicredit apsolutni
regionalni lider, a prate ga Raiffeisen, Erste i Societe Generale.
Američki Citibank zauzeo je pozicije u Poljskoj, a još tri banke
odskaču po snažnoj prisutnosti na pojedinim tržištima: belgijski KBC,
talijanska banka Intesa Sanpaolo i nizozemski Ing.
Inače, savjetnici te konzultantske kuće sugeriraju bankama u Hrvatskoj
da, osim interneta kao suvremenog sredstva komuniciranja, razvoj
usmjere i k prizemnijem obliku kreditiranja te po uzoru na poljsku
Provident banku počnu obilaziti domaćinstva i po kućama dijeliti
kredite.
Provident tako odobrava građanima s nižim prihodima najviše 1250 eura
kredita, na godinu dana. Isplata je na ruke, a jedino je jamstvo platna
lista otprije tri mjeseca. Loši se krediti, kažu, mogu prodati tvrtkama
koje se bave naplatama dugova pa je rizik za banke navodno razmjerno
nizak. Sugeriraju uvođenje supermarket bankarstva, na tragu kojega PBZ
i Konzum uvode plaćanje računa i režijskih troškova na blagajnama
Konzuma.
BANKE Bergerova analiza o srednjoeuropskom tržištu
Unicredit banka je regionalni lider
