28. ZAŠTITA POTROŠAČA I ZDRAVLJA
Zaštita gospodarskih interesa potrošača, informiranje i obrazovanje potrošača te djelotvorno organiziranje radi zaštite njihovih interesa osnovna su načela politike zaštite potrošača u EU. Zajednička politika zaštite zdravlja ostvaruje se kroz promicanje zdravlja i nadzor nad ostvarivanjem ciljeva zdravstvene politike.
• Regulacija i nadzor područja zaštite potrošača omogućuju veći stupanj sigurnosti proizvoda, a time i bolju zaštitu zdravlja potrošača, kao i opće povećanje kvalitete života. Time se smanjuju izdaci u zdravstvu, odnosno troškovi liječenja ozljeda i bolesti uzrokovanih korištenjem nesigurnih proizvoda.
• Razvoj sustava izvansudskog rješavanja sporova na području zaštite potrošača rasterećuje sudove, a rad udruga za zaštitu potrošača pridonosi jačanju utjecaja potrošača.
• Uključivanjem u Sustav brzog uzbunjivanja RAPEX za razmjenu upozorenja i informacija o opasnim neprehrambenim proizvodima podiže se opća razina sigurnosti proizvoda, među ostalim sprečavanjem prodaje i povlačenjem s tržišta proizvoda koji predstavljaju rizik za zdravlje i sigurnost potrošača.
• Primjenom visokih standarda Europske unije Hrvatska jamči izvrsnost transplantacijskih usluga u skladu s najsuvremenijim tehnološkim i medicinskim dostignućima. Hrvatska je u području darivanja i presađivanja organa u 2010. postala jednom od najuspješnijih europskih zemalja, a u veljači 2011. proglašena je Regionalnim zdravstvenim centrom za razvoj programa darivanja i transplantaciju organa, u sklopu Zdravstvene mreže zemalja jugoistočne Europe.
• Primjena europskih standarda garancija je visoke kvalitete transfuzijskog liječenja i sigurnosti krvi i krvnih pripravaka, kao i bioloških materijala koji se upotrebljavaju u postupcima liječenja.