Rezultati koje su učenici trećih razreda strukovnih škola postigli na državnoj maturi zabrinjavajući su. Iz matematike gotovo trećina njih (28,13 %) zaslužila je čistu jedinicu, a samo tri posto ocjenu odličan. Uspjeh gimnazijalaca osjetno je bolji – da je bila riječ o pravoj državnoj maturi, matematiku bi palo njih samo 5,72 posto, više od 40 posto dobilo bi četvorku te više od 13 posto ocjenu odličan.
– To nisu dobri rezultati – komentirao je ravnatelj zagrebačke Pete matematičke gimnazije Petar Mladinić. Dodaje kako se mora vidjeti zašto su rezultati strukovnih škola loši i vjeruje da će sljedeće godine ipak biti bolji.
– Djeca će biti odgovornija jer će znati da će ono što napišu imati posljedice, odnosno da će za to dobiti ocjenu, što nije bilo tako ove godine. U budućnosti modernizacija poučavanja matematike također će dati pozitivne rezultate – procjenjuje Mladinić.
Rezultati koje su učenici postigli iz hrvatskog i stranog jezika znatno su bolji, što i nije iznenađenje jer su slični rezultati bili i prijašnjih godina na nacionalnim ispitima.
– A joj, pa kako tako loše? – zapitala se Matea Ban, trećašica iz Željezničke tehničke škole kad je čula rezultate. Priznaje da joj je matematika, koju je polagala na višoj razini, bila teža od hrvatskog i stranog jezika. Ipak, vjeruje da će rezultati na pravoj državnoj maturi biti bolji.
– Potrudit ćemo se, ovo je ipak bila samo proba, a imamo i godinu dana da nadoknadimo gradivo – kaže Matea. Svoje rezultate još nije vidjela jer kod kuće nema internet.
Njezinom školskom kolegi Edi Bosilju internet je, kaže, “pao” pa ni on ne zna kako je prošao. Ipak, unatoč prosječno lošim rezultatima i dalje je optimist.
– Očekujem dobar rezultat, potrudio sam se. Sutra će mi pristup internetu biti riješen pa ću vidjeti – komentira Edo. Ipak, među učenicima s maksimalnim brojem bodova osim gimnazijalaca ima i onih iz strukovnih škola – tehničkih, medicinskih, glazbenih, ekonomskih... Također, najuspješnije škole i najbolji učenici nisu samo u velikim gradovima.