PROMO

Adventski događaji Zadru donijeli povećanje dolazaka za 33% i noćenja za 24%

Doček Nove godine u Zadru
PR
Autor
PR članak
01.01.2019.
u 21:00

Sa spektaklom proslave Nove godine Zadar je za sobom ostavio najuspješniju turističku sezonu u kojoj je prvi put ostvario dva milijuna noćenja.

Sa spektaklom proslave Stare i ulaska u Novu 2019. godinu, u Gradu Zadru i zadarskoj Turističkoj zajednici imali su najmanje trostruki razlog za slavlje.

Prvo, Silvestrovo na Poluotoku postala je tradicija koju su Zadrani objeručke prihvatili, pa je proslava oproštaja od 2018. godine na ulice Kalelarge, drevni Forum, gradsku Varoš te adventski trg, odnosno svugdje gdje se slavilo, privukla više tisuća ljudi željnih dobre zabave i novogodišnjeg spektakla. No nisu samo domaći ljudi pohodili zadarsku staru jezgru i njezine novogodišnje, a u prethodnom periodu adventske punktove.

Doček Nove godine u Zadru
1/15

U nikad većem broju u Zadar su došli inozemni turisti uljepšavši adventsko-novogodišnji blagdanski kolorit i šušur. Od 24. studenoga do posljednjeg dana 2018. godine u Zadru je ostvareno 27.520 noćenja uz 14.036 turističkih dolazaka, što je u slučaju dolazaka povećanje od čak 33 posto, a u slučaju noćenja povećanje od značajnih 24 posto. Oko 65 posto svih dolazaka i noćenja ostvarili su strani gosti, najviše Austrijanci, Slovenci, Korejanci, Japanci, Bosanci i Hercegovci te Talijani. Ovo poboljšanje rezultata u odnosu na prošlogodišnje turističke brojke iz listopada i prosinca, koji su također bili rekordni, ali ne u ovim brojkama, spomenuti je drugi razlog za zadovoljtsvo.

- U oba slučaja možemo govoriti o uspjehu, jer smo raskošnom adventskom manifestacijom Zadrane vratili na zadarske ulice i punktove, dok smo istovremeno privukli puno veći broj stranih gostiju. Bilo je zaista puno događaja, a proslava Nove godine, prvo za mališane kroz jutro, a potom i za odrasle u večernjim satima, bila je vrhunac tih pet tjedana - ističe zadovoljtsvo učinjenim direktor Turističke zajednice Grada Zadra Mario Paleka.

Zadarska TZ bila je s Gradom Zadrom organizator i glavni sponzor svih adventskih i novogodišnjih događanja, a taj je trud pretočen i u poslovne rezultate svih turističkih subjekata. U analizi tih pokazatelja turističkog prometa, smještaj u hotelima čini 68 posto, smještaj u domaćinstvu 27 posto, boravak u vikend kućama 3 posto te hosteli 2 posto. Približno 57 posto turističkih dolazaka riješeno je individualnim transferima, dok je 43 posto tog turističkog kolača pripalo agencijskom poslovanju.

Na kraju, možda i najveći razlog za zadovoljtsvo su ukupni podaci o turističkom prometu za 2018. godinu koji su Zadru prvi put u povijesti donijeli više od dva milijuna noćenja. Od 1. siječnja do 31.prosinca u Zadru je noćilo 2.020.157 domaćih i stranih gostiju, dok je turističke dolaske ostvarilo 573.707 gostiju iz Hrvatske i cijelog svijeta. Kroz prizmu statističkog povećanja te su cjelogodišnje brojke negdje na razini turističke Hrvatske, odnosno Zadar ima 5 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja, ali su zadarske brojke iz perioda duboke posezone potvrda dosljednog stvaranja cjelogodišnje destinacije.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?