Milan Bandić u kampanji je potrošio oko 19,2 milijuna kuna, a Ivo Josipović oko 7,9 milijuna kuna. Podaci su to koje su danas zajednički objavili GONG i Transparency International Hrvatska (TIH), a odnose se na razdoblje od 19. studenoga prošle godine do 3. siječnja ove godine. Iznosi uključuju troškove oglašavanja na sve četiri nacionalne televizije te u svim tiskovinama, kao i sve ostale troškove (uredske, putne, dizajn, promidžbene materijale, organiziranje skupova...) koji čine najmanje 50 posto troškova kampanje.
Bandić više u medijima
Uzme li se u obzir samo oglašavanje na televizijama i u tisku, ispada da je Bandić potrošio 9,6 milijuna kuna, a Josipović 3,9 milijuna kuna. Izračun je rađen prema cjenicima za predsjedničke kampanje u koje su uključeni popusti. Usto, Bandić se gotovo podjednako oglašavao na malim ekranima i u tiskovinama, a Josipović je više uložio u televizijsko oglašavanje. U mjesec i pol trajanja kampanje Bandićevih se spotova na televizijama vrtjelo tri sata i 18 minuta, a Josipovićevih dva sata i 37 minuta. No zna li se da je Bandić prijavio kako je donacijama uspio prikupiti gotovo sedam milijuna, a Josipović je raspolagao s oko 4,8 milijuna doniranih kuna, to su razumljive riječi izvršne direktorice GONG-a Sandre Pernar:
– Vidjet ćemo kakav će na kraju biti Bandićev izvještaj o financiranju kampanje i hoće li on uspjeti prikupiti još sredstava da bi pokrio sve troškove. Kad pak stranka financira kampanju kandidata, to je u redu, no i tada se mora izvijestiti odakle je sve taj novac u stranku došao kako se ne bi dogodilo da se iza “stranačkog” novca krije donator koji želi ostati anoniman. Zorislav Antun Petrović iz TIH-a istaknuo je kako je najgore bilo to što su neki kandidati dijelili biračima gotovinu. A loše je i postojanje anonimnih donatora te primanje novca od stranaca, što je strogo zabranjeno.
Kandidati ili mađioničari?
– Vjerujemo da poštena vlast ne može postojati bez poštenih izbora, a u ovoj kampanji bilo je primjera eklatantna kršenja zakona. Stoga u izborne zakone treba uvesti čvršće obveze i čvršće kazne – istaknuo je Petrović dodavši i to da svi kandidati do 24. siječnja DIP-u moraju dostaviti izvješća o prihodima i rashodima kampanje. Ne bude li tako, Petrović je rekao da bismo se mogli zapitati imamo li mi na izborima – kandidate ili mađioničare.
Ivo