ISTRA

Besparica i more čini nezaštićenim, uzdamo se samo u moć prirode

VJEZBa U AKVATORIJU
Pero Lovrović/PIXSELL
26.02.2010.
u 14:55

Istarski vatrogasci priželjkuju specijalni brod za katastrofe na moru koji će imati i brane od ljudske kose. Nedostaje novac iz europskih fondova

Vatrogasna zajednica Istre i ove se godine natječe pri Europskom fondu za novac kojim bi se kupio specijalni brod za potrebe u slučaju požara i katastrofa na moru. Brod će imati i nekoliko stotina metara brana napravljenih od ljudske kose za skupljanje onečišćenja, uglavnom uz obalu.

Mrlja ide prema jugu
– To je projekt prekogranične suradnje koji nam je prošle godine odbijen, ove se godine opet natječemo, a bude li trebalo, natjecat ćemo se i treći put – kaže šef istarskih vatrogasaca Dino Kozlevac. Ako bi se ove godine dobilo približno 10 milijuna kuna iz EU, brod bi u funkciji mogao biti 2012., a mogao bi se sagraditi u bilo kojem našem brodogradilištu. No, ni taj brod ne bi puno pomogao za onečišćenje na otvorenome moru kakvo ovih dana prijeti s talijanske obale. Umaški ribar Danilo Latin danas će se uputiti do granice s talijanskim vodama kako bi vidio kakvo je stanje.

– Ako ne bude puhalo jugo, mrlja će ići južno jer je cirkulacija vode na sjevernom Jadranu suprotna smjeru kazaljki na satu – objašnjava Latin te navodi kako Istra nije opremljena za katastrofe na moru.

– Kada se prije dvije godine Und Adriatic zapalio, talijanska obalna straža je helikopterima spašavala posadu, a naš prvi remorker stigao je četiri sata nakon Talijana. Prije tri godine se kod Rovinja pojavila velika mrlja od otpadnih ulja i nafte.

Raširila se do Savudrije, a naši su vatrogasci četkama ribali plaže! Istra ima mogućnosti za približno 2000 metara plutajućih barijera, što je kap u odnosu na to kakve su potrebe. Osim jednog ekološkog broda u Puli koji može izići samo za bonace, drugo nemamo – kaže iskusni ribar.

Sreća u nesreći
Dr. Nenad Smodlaka s Instituta Ruđera Boškovića kaže da je sreća što je onečišćenje s talijanske strane nastalo zimi, kada struje prljavštinu nose niz talijansku obalu, izvan Jadrana. I ovaj institut muče problemi.

– Već smo trebali obaviti remont jednog velikog i dva mala broda istraživača, ali nema novca. Lani smo remont obavili o svome trošku, no novac od Ministarstva nije stigao, kao ni za ovogodišnji remont, za što bi trebala oko 2 milijuna kuna. Hrvatski registar brodova može nam uskratiti atest, a Lučka kapetanija dozvolu za plovidbu – kaže Smodlaka.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije