MiG-21 BIS HRZ-a danas je morao sa 6 km visine prisilno sletjeti na pistu zračne luke u Zagrebu. U MiG-u je bio probni pilot, brigadir Ivan Selak, a hitno se prizemljio zbog uočenih vibracija na motoru pri većem opterećenju.
U MORH-u potvrđuju događaj, no dodaju da motor nije otkazao, nego je Selak osjetio podrhtavanje pa je sletio iz opreza. Zbog izvanredne situacije, doznajemo, putnički zrakoplov Croatia Airlinesa, let OU 655 “odvrtio” je dodatni krug.
Selak je letio na jednosjedu (118), koji se vratio s remonta u Ukrajini. Neki izvori pak tvrde da je riječ o motoru koji je remontiran u rumunjskom Aerostaru, a u Odesi je ugrađen.
Ovo je, inače, treći incident s MiG-ovima u posljednjih pet mjeseci. U lipnju se Selaku, za vrijeme probnog leta, na 13 km visine ugasio motor, no iz drugog pokušaja uspio ga je upaliti. MiG s brojem 134 od tada leži u hangaru. Na Dan pobjede, 5. kolovoza, u plamenu se srušio MiG 21 kojemu su iscurili svi resursi još 2013., a pilot Stanko Hrženjak uspio se katapultirati. Posljednji incident dogodio se na 23. obljetnicu HRZ-a!
Inače, dan prije iz MORH-a su izvijestili članove Odbora za obranu da HRZ raspolaže četirima od šest preuzetih zrakoplova, a da na dva cure spremnici za gorivo. Još pet MiG-ova nije preuzeto, a jedan je još u Odesi. Eskadrila je trebala biti kompletirana prije pet mjeseci.
>>'Remont MiG-ova u Ukrajini obavljen transparentno i po zakonu'
>>MORH "priznao" da je remont MiG-ova obavljen loše. I što sad?
Uz pirotehničare najopasnije zanimanje u Hrvatskoj imaju piloti HRZ-a.