Iako se nama u Hrvatskoj na trenutke ljetos činilo da je tog turizma i gostiju jednostavno previše, Britancima to nije ni najmanje smetalo. Došlo ih je čak 160.000 više nego 2016., a dogodine bi moglo stići i stotinjak tisuća novih. Magična brojka od pola milijuna britanskih turista iz bivše države, što je dugo bio nedosegnut cilj, realizirana je prije nekoliko sezona. Ove godine premašena je brojka od 800.000 Britanaca i sad je ljestvica podignuta na okruglo milijun. Sudeći prema svemu što se događa prvog dana velike burze turizma u Londonu, hrvatski turistički radnici imaju razloga za optimizam, a ministar Gari Cappelli vjeruje da nas povijesnih milijun Britanaca očekuje već u 2019.
Izravna linija iz Kanade
– Ne, ono što se nama ljetos činilo kao pucanje po šavovima nitko od partnera i ne spominje. Štoviše, mnogi s našim hotelijerima potpisuju ugovore ne za jednu sezonu već na dvije-tri godine kako bi se osigurali. Jedina primjedba koju ovdje čujemo je povezanost obale s otocima. Želimo dužu sezonu i, uistinu, ne možemo više dopustiti da nam avioni s gostima dolaze, a da Jadrolinija još uvijek ima zimski red vožnje – komentirao je Cappelli, koji, kako kaže, ne kritizira državnog prijevoznika, ali najavljuje ozbiljne razgovore na tu temu, pa i mogućnost da HTZ sponzorira poboljšanje veza s otocima.
A aviona će iz britanskih zračnih luka u 2018. biti nikad više za Hrvatsku. Samo Jet2 planira dovesti 16 posto Britanaca. Doduše, oni su preuzeli i dio putnika propalog Monarcha, ali su svejedno dobar primjer uzlaznog trenda. U zimskim mjesecima 2019. recimo, zacrtali su čak 59 posto više turista nego ove zime.
– Oni nisu izuzetak. I druge kompanije povećavaju kapacitete za Hrvatsku, koja je vrlo tražena. Neki hoteli, poput rovinjskog Parka koji se preuređuje, već su rasprodani za sezonu 2018. – kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić, koji, za ilustraciju koliko je Hrvatska tražena, dogodine najavljuje i dvije izravne aviolinije tjedno čak iz Kanade.
Brexit baca sjenu
Dakako, Britanci u sezoni 2018. neće jedino u Hrvatsku. U zemlje EU otputovat će ih oko 30 milijuna, od čega oko 10 milijuna samo u Španjolsku, šest u Francusku, a po dva milijuna, recimo, u Italiju i Grčku. Inače, Grčka, kojoj je i ovogodišnja sezona bila odlična, posegnula je za marketinškim trikom sličnim onome iz naše kampanje Hrvatska 365 i štand joj je oblijepljen porukama od sezoni od 365 dana. Naravno, Grci ne bi priznali je li to obična podudarnost ili kopiranje, ali Cappelli zaključuje: – To znači da dobro radimo, zar ne? Hrvatskoj ide na ruku još uvijek pozitivno raspoloženje medu Britancima za putovanja.
Čak 74 posto ovdašnjih turističkih profesionalaca, kako je pokazalo istraživanje među njih dvije tisuće, u 2018. računa s daljnjim rastom broja putovanja. Jedina sjena je Brexit za koji više od polovice anketiranih vjeruje da će se negativno odraziti kako na britanski turizam tako i na putovanja Britanaca u inozemstvo.
Teško vam se dogovoriti sa Jadrolinijom ha ha ha.Vi nemate pojma što je turizam moj Capeli Koliko sezona mora proći da Jadrolinija vozi kad ima gostiju a ne po njenom plovidbenom redu.Bolje ti se vrati na Lošinj dok ti je vrijeme.