PUSTA ČEKAONICA

Brojnim putnicima na karlovačkom kolodvoru - ne nudi se ništa!

kolodvor
Kristina Štedul Fabac/Pixsell
04.03.2010.
u 16:17

Za karlovački kolodvor u HŽ-u rješenja nemaju, ali obećavaju da će novo željezničko stajalište u središtu grada napokon biti dovršeno do sredine svibnja.

Bilo bi dobro da je tu barem kafić. Neki put znam čekati sat, sat i pol, pa bih si tako barem malo ‘ubio vrijeme’ – kaže 19-godišnji Jovo Musulin, koji svakog radnog dana dvaput putuje vlakom. Putuje iz Ogulina u Karlovac gdje se školuje u Šumarskoj i drvodjeljskoj školi. Vrijeme do prijevoza za konačni odlazak kući krati slušajući glazbu s mobitela. I Ljiljanu Kordiš, koja barem jednom tjedno putuje iz Gornjih Dubrava u Karlovac, Ogulin, Zagreb ili Rijeku, zatekli smo s mobitelom. Mnogim putnicima to je jedina zabava na Željezničkom kolodvoru u Karlovcu.

Propali svi pokušaji

Iako su zadovoljni novim izgledom prostora za putnike, željeli bi da mogu barem popiti kavu, sok ili kupiti novine. Svima koji za prijevoz najčešće koriste vlak, to se nažalost, neće ostvariti. Ne samo zbog buduće stanice u središtu grada nego i zato što nisu uspjeli svi prethodni pokušaji Hrvatskih željeznica da “stave u funkciju” postojeće prazne prostore.

– Čak devet puta od 2005. do 2009. mjerodavna služba u HŽ Nekretninama raspisivala je natječaj, na kojem je nudila zakup poslovnoga prostora na karlovačkom kolodvoru. Predviđeni su bili kafić, kiosk za novine i drugi sadržaji. Međutim, ni na jedan natječaj nikada se nitko nije javio. Treba napomenuti da smo na natječajima snižavali početnu cijenu zakupa sa 26 na 18 kuna po četvornome metru. Nije bilo zainteresiranih zakupaca – napominje šefica Korporativnih komunikacija u HŽ-u Vlatka Škorić. Dodaje da je prije dvije godine na karlovačkom kolodvoru Putnički prijevoz uredio blagajne i prostor za putnike koji čekaju vlak.

– Žao nam je što putnici nemaju dodatnih sadržaja na kolodvoru, ali sam HŽ im to ne može omogućiti kao vlastitu uslugu jer se iz poslovanja izdvajaju usluge koje nisu jezgra poslovanja. Tako je već godinama izdvojeno i ugostiteljstvo u posebnu tvrtku koja je tržišno orijentirana. Zbog toga je pokrenut projekt komercijalizacije slobodnih prostora u kolodvorima širom mreže HŽ-a. Njima je predviđen zakup za tvrtke koje se bave različitim vrstama usluga, koje bi mogle “obogatiti” boravak putnika na kolodvoru. U nekim kolodvorima nam je to uspjelo, a u nekim nije. Jedan od takvih je i karlovački – dodaje Vlatka Škorić. Regionalni menadžer Putničkoga prometa iz Rijeke Stanko Štefanuti, u čijoj je nadležnosti i osmišljavanje usluge u putničkom prijevozu, podsjeća da se deset metara južno od kolodvorske zgrade nalazi kafić. Bolje je ne komentirati njegovu izjavu o tome objektu.

Još mjesec dana rada

– Služba za nekretnine u više navrata je raspisivala natječaj za iznajmljivanje  prostora u kolodvorskoj zgradi, ali bez uspjeha. U najvećoj mjeri vlakovi voze po voznom redu i nije točno da putnik mora čekati i sat vremena. Duža kašnjenja moguća su samo kod ekstremnih vremenskih uvjeta – rekao je S. Štefanuti.

Naravno, svi putnici “čekači” će lako opovrgnuti tu neistinu, koja ih stoji i živaca i vremena i novca.

Novi termin otvaranja stajališta vlakova u središtu Karlovca mogao bi biti - sredina svibnja. Od V. Škorić doznajemo da su tek 1. prosinca 2009. dobili potvrdu izmjene glavnog projekta, po kojem je trebalo nastaviti radove za koje je potrebno oko mjesec dana. Uslijedili su snijeg i hladnoća. Opet se očekuju niske temperature pa na gradilištu nema radnika koji bi trebali završiti višemilijunsku investiciju.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije