Stanari Gornjeg grada i Hrvatsko narodno kazalište ostali su jučer cijeli dan bez vode jer su radnici tvrtke Karst, koji ispituju pogodnost tla za gradnju podzemne garaže, probušili magistralni cjevovod.
Micat će potok Tuškanac
Tako su neslavno počeli prvi radovi koji prethode izradi glavnog projekta podzemne garaže na sjevernom dijelu Trga maršala Tita koju će graditi Zagrebparking. Oko samog plana gradnje garaže sa 510 parkirališnih mjesta u povijesnom dijelu grada, na potezu zaštićene Lenucijeve potkove, već se lome koplja, a ovakav fušeraj u radovima ne ulijeva sigurnost za kopanja koja će doći na red kad se bude gradila garaža. Kako se dogodio propust da su radnici uspjeli probiti vodovod širok otprilike jedan metar?
– Imamo valjanu kartu u omjeru 1:500, ali ona nije točna u centimetar. To je četrdesetak godina star vodovod. Napravili smo dvadesetak bušotina i terenski radovi trajat će još otprilike mjesec dana – kazao je Bojan Vukadinović, stručnjak za geotehničke konstrukcije iz Geotehničkog studija koji je naručitelj radova.
Dosad su ustanovili da se četiri do pet metara ispod zemlje nalazi sloj gline, do 12 je metara dubine šljunčani sloj, a ispod njega je opet glina. Takvo je tlo, kaže Vukadinović, pogodno za gradnju. Opovrgnuo je tvrdnju urbanista Nike Gamulina da ispod HNK protječe potok Tuškanac.– On je prije 15 godina premješten u kanalizaciju u Frankopanskoj, a pri gradnji garaže premjestit će se još nekoliko metara prema zapadu – kaže Vukadinović. Gamulin pak upozorava da je premještena “etaža” potoka, a da on i ostale podzemne vode u dubini još uvijek protječu.
– Podzemne vode moraju nekamo protjecati. I tražeći tok, mogu prouzročiti havariju za deset godina – upozorava Gamulin. Nije mu jasno ni kako su radnici uspjeli “pogoditi” cjevovod koji je ucrtan i u GUP-u.
– Na geodetskoj karti ne može biti takva pogreška. Ništa se ne smije raditi 5 metara lijevo i desno od tog cjevovoda – kaže Gamulin.
Traže zabranu gradnje
On se, kao i povjesničarka umjetnosti Snješka Knežević, protivi gradnji garaže. – Garaže stoje poluprazne što je dokaz da se ne grade u interesu građana, već građevinskih lobija – uvjeren je. S. Knežević će preko Odbora za zaštitu i prostor Društva povjesničara umjetnosti podnijeti Ministarstvu kulture zahtjev da sazove sjednicu Hrvatskog vijeća za kulturna dobra kako bi razmotrili projekt i zabranili gradnju. Kako je rekao Miroslav Jarak iz Vodoopskrbe, cijev su popravili oko 17 sati.
– Preko rupe stavili smo obojnike – kazao je Jarak.
Bandić je shvatio da je novac u parkiranju pa cijeli grad pretvara u veliko parkiralište. Predlažem da se grad preimenuje u Bandić Park, pri čemu ono park naravno ne označava zelenu površinu nego parkiralište, a za predsjedničku kapmanju predlažem slogan \"Hrvatska iz garaže\". Microsoft je tako počeo, mi uz Bandića možemo tako završit.