Hrvatske ceste kao investitor radova nisu zaprimile pismeni zahtjev, kao ni usmeni, za povećanjem troškova u iznosu od 450 milijuna kuna od tvrtke CRBC. Isto tako, prema važećem ugovoru, sav je rizik od povećanja cijena na izvođaču radova, navode u Hrvatskim cestama, a u povodu nekih medijskih napisa da je CRBC najavio usmeno povećanja troškova gradnje mosta za 450 milijuna kuna. U HC-u navode da su upoznati s povećanjem troškova nabave materijala i energenata na našem tržištu, što nije vezano samo za projekt Pelješkog mosta već i za ostale projekte koje trenutačno imamo ugovorene.
– Međutim, bitno je spomenuti da je Pelješki most ugovoren prije povećanja troškova na tržištu materijala i energenata – podsjećaju u HC-u.
Pritom objašnjavaju da se jedinične cijene ugovorenih stavki ne mogu mijenjati dok god je postojeći Ugovor na snazi i da je u sve Ugovore ugrađena klauzula o kliznoj skali putem koje izvođači mogu zatražiti naknadu zbog povećanih troškova poslovanja. O izračunu te skale, dodaju, informacije mogu ustupiti tek po eventualnom zaprimanju zahtjeva i još jednom napominju da nisu zaprimili službeni zahtjev od tvrtke CRBC, a na temelju kojeg bi mogli izraditi analizu opravdanosti. Pritom napominju da HC može odbiti zahtjev za povećanje jediničnih cijena te da, bez obzira na eventualno podneseni zahtjev i njegovo eventualno odbijanje od investitora, izvođač je dužan završiti radove u ugovornim rokovima, a njihovo neizvršavanje značilo bi naplatu penala zbog kašnjenja.
Video: Ostvaren stoljetni san: Pelješki most je dug 2440 metara
– Budući da ne postoji službeni zahtjev, ne možemo ustupiti informaciju na što se odnosi povećanje troškova koje Jutarnji list navodi u svom članku, a za koji nije tražio komentar od Hrvatskih cesta – zaključuju u HC-u.
I Ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković demantirao je danas medijske natpise da će gradnja Pelješkog mosta biti skuplja za 450 milijuna kuna navodno zbog rasta cijena materijala.
– Sa sigurnošću mogu reći da nema nikakvog drastičnog povećanja cijene gradnje mosta i u ovom iznosu koji je naveo Jutarnji list. Ugovorena je cijena i vidjet ćemo koliko će na kraju most stajati. Teoretski je moguće i da će cijena biti manja od ugovorenih 2.08 milijardi kuna. To su obračuni koje rade nadzorni inženjeri, teško je to ovako kalkulirati kao na tržnici. Službeni zahtjev za povećanje cijene nije došao, ali po onome što znam iz razgovora s ljudima iz Hrvatskih cesta nikakvo drastično povećanje cijene radova na mostu neće se dogoditi s obzirom na ovo globalno povećanje cijena građevinskog materijala – kazao je Butković dodavši da na velikim projektima i bez povećanja cijena materijala koje se dogodilo u ovih godinu dana postoje neke stvari koje se mogu dogoditi i koje su bile nepredvidive u trenutku ugovaranja. I Butković je podsjetio da je gradnja mosta ugovorena davno prije tih poskupljenja.
Kinezi bi se malo cjenkali i to je očekivano. Naravno, bilo bi glupo da hrvatska strana na to pristane, ali - Bože moj - u konačnici se uvijek radi o nekim konkretnim ljudima i nekim konkretnim interesima pa je konačni ishod ipak - neizvjestan.