Zadovoljstvo zaposlenika

Čak 54% radnika razmišlja o napuštanju svoje tvrtke. Ova firma ima rješenje

Stethoscope
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
1/4
31.05.2023.
u 09:59

Koristeći jedinstveni digitalni alat Stethoscope, tvrtke mogu ispitati zadovoljstvo i angažiranost radnika te uvelike unaprijediti poslovanje

Čak 54% zaposlenika razmišlja o napuštanju svoje tvrtke, a samo 19% njih angažirano je na radnom mjestu. Ravnoteža između privatnog i poslovnog te mogućnost učenja i razvoja ono su čime su radnici najviše nezadovoljni, dok je suradnja s kolegama ono čime su najzadovoljniji. Ovo su neki od zaključaka do kojih je u godinu dana mjerenja zadovoljstva zaposlenika u Hrvatskoj došao Stethoscope. Glavni je cilj Stethoscopea pomoći tvrtkama prikupiti podatke na temelju kojih njihovi HR odjeli i uprava mogu razviti učinkovite strategije za unapređenje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika, smanjiti fluktuacije, a posljedično i poboljšati percepcije o poslodavcima, što je posebno bitno u doba dva najveća izazova s kojima se danas suočavaju ljudski resursi: krize talenata s jedne, i great resignationa s druge strane.

Moćna analitika

Ovaj alat moćna je analitika do koje se dolazi kroz podatke dobivene iz upitnika koji sadrži više od 100 tvrdnji. Stethoscope tako nudi objektivan pristup izazovima kulturi kompanije, kao i pristup podacima na temelju kojih se mogu donijeti odluke o promjeni, a kroz mjesečne analize moguće je i praćenje trendova motivacije. Za svoju dubinsku analizu Stethoscope koristi više od 20 filter kategorija, modernu vizualizaciju podataka te uspoređivanje s konkurentima u industriji i tržištu. Stethoscope su kreirali u Degordianu, jednoj od naših najuspješnijih digitalnih agencija koja je, između ostalog, čak šest puta proglašena najboljim poslodavcem, no danas je Stethoscope zasebna sestrinska tvrtka. O postignućima i saznanjima Stethoscopea razgovarali smo s CEO-om Stethoscopea Danielom Ackermannom i Sarom Vatralj, Senior Business Development Managericom.

Daniel Ackermann, CEO Stethoscopea
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell

“Od samih svojih početka Degordian je tvrtka koja je izrazito orijentirana na ljude. Želja nam je istinski bila napraviti što bolje mjesto za rad. Da bismo to i napravili, trebala nam je što bolja analitika zadovoljstva kako bismo mogli odrediti područja koja trebaju unaprjeđenje. Tražili smo vanjsko rješenje, no nismo pronašli nijedno dovoljno kvalitetno za naše potrebe te smo odlučili napraviti alat samo za sebe. Nismo ga ni završili, a o ideji se već pročulo te je nekoliko firmi htjelo tako nešto za sebe”, objašnjava D. Ackermann kako su uopće došli na ideju kreirati ovaj digitalni alat. U početku, nastavlja on, nismo imali ambicije razviti pravi alat, radili smo to za sebe, ali smo na temelju feedbacka shvatili da smo ustvari došli do nečeg posebnog i s potencijalom. Tako je nastala finalna ideja – napravili smo pravi alat dostupan svima te je eksplodirao.

Samo 19% zaposlenika angažirano je na radnom mjestu

Sara Vatralj, Stethoscope
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell

U godinu dana Stethoscopea napravljene su brojne analize, a rezultati ispitivanja zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika u Hrvatskoj dosta su poražavajući. “ Prema našim podacima iz 2023., na području Hrvatske čak 54% zaposlenika razmišlja o napuštanju organizacije dok ih je samo 19% angažirano na radnom mjestu”, ističe Sara Vatralj i dodaje kako čimbenik kojim su zaposlenici najzadovoljniji je suradnja s kolegama, dok je ono gdje izražavaju najveće nezadovoljstvo, a ujedno i ono na čemu organizacije trebaju poraditi, stavljanje naglaska na učenje i razvoj svojih zaposlenika te usklađivanje poslovanja za optimizaciju ravnoteže između privatnog i poslovnog života.

“Mnogi poslodavci, nažalosti, još uvijek nisu svjesni važnosti ispitivanja zadovoljstva i angažiranosti svojih zaposlenika te benefita koje time dobivaju za poslovanje. Ipak, sve je veći broj modernih i propulzivnih tvrtki koje ozbiljno pristupaju ovome i koje, naravno, odmah ostvaruju daleko bolje rezultate u kontekstu kreiranja i održavanja dobrih radnih uvjeta te privlačenja i zadržavanja zaposlenika čije su zadovoljstvo i angažiranost visoki”, naglašava S. Vatralj.

Na upitniku se radilo s najvećim stručnjacima

Budući da je zadovoljstvo apstraktan pojam, je li bilo teško stvoriti upitnik koji će validno mjeriti rezultate?

“ Nije bilo lako, zbog čega na razvoju upitnika radimo godinama te smo prošli više iteracija kako bismo došli do verzije koju imamo danas. Upitnik je razvijan i validiran u suradnji sa stručnjacima iz Business Psychology Laba te je svaka čestica kreirana kako bi najkvalitetnije mjerila svaku od 12 dimenzija iz našeg upitnika. S obzirom na to da se upitnik razvijao u suradnji s psiholozima, poslodavci dobivaju relevantne i duboke metrike na temelju kojih brzo i efikasno mogu utjecati na zadovoljstvo svojih zaposlenika te poboljšati poslovanje općenito”, objasnila je Sara i dodala kako osim zadovoljstva, vrlo važne analitike koje poslodavci dobivaju kroz Stethoscope su i one koje se tiču angažiranosti i lojalnosti njihovih zaposlenika, a obje direktno utječu na zadovoljstvo zaposlenika.

Daniel Ackermann, pak, naglašava da je najveća vrijednost Stethoscopea kvaliteta dobivenih informacija. “Naše klijente najčešće oduševi upravo kvaliteta dobivenih informacija – od samog upitnika, preko detaljnosti rezultata, do njihovog prikaza kroz vizualizacije. Upravo taj prikaz omogućava im jednostavno iščitavanje, a zatim i lako analiziranje sukladno njihovoj organizacijskoj strukturi, od najmanjih timova do sektora i većih organizacijskih jedinica, po lokacijama i demografskoj strukturi svojih zaposlenika poput dobi, spola, radnog staža i još puno parametara koje, naravno, mogu prilagoditi svojim potrebama”, veli Ackermann i ističe kako je klijentima vrijedno što sve svoje rezultate mogu usporediti s tržištem te industrijama koje su relevantne za njihovo poslovanje, što je noviji feature.

Točno detektiranje problema uz Stethoscope

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell

Upravo zbog kvalitete čestica unutar svake dimenzije upitnika te dubokih i detaljnih mogućnosti segmentiranja rezultata, poslodavci mogu točno detektirati korijen problema, dodaje Sara Vatralj i objašnjava kako je Stethoscope samo početak procesa.“ Na temelju dobivenih rezultata poslodavac radi akcijske planove, zbog mogućnosti segmentiranja, ti se akcijski planovi mogu usmjeravati na ciljane skupine zaposlenika kod kojih se nalazi izvor problema. Isto tako, sve što je pozitivno i dobro mogu nastaviti njegovati i usmjeravati prema još boljim rezultatima”, navodi Sara i dodaje kako su vrlo ponosni na svoje rezultate jer im feedback klijenata ukazuje na to da su im zaista pomogli prepoznati njihove jače strane, kao i prostor za unaprjeđenje. A sada nakon godinu dana, sve više vide i slučajeve gdje je Stethoscope zaista pomogao te su se rezultati popravili.

“ Svi pričaju o krizi talenata, i ne bez razloga. Činjenica jest da je sve teže je pronaći talent, ali i zadržati talentirane i kvalitetne zaposlenike. Modernim kompanijama upravo je talent postao prioritet broj jedan. Kroz Stethoscope i njegov manji mjesečni upitnik Pulse, organizacije mogu pratiti trend zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika i usmjeriti se na rješavanje glavnih uzročnika problema, a njegovati pozitivne aspekte poslovanja”, govori Ackermann i ističe kako time direktno mogu stvoriti bolju radnu klimu, učiniti tvrtku atraktivnijom, te postići veću aganžiranost i produktivnost zaposlenika.

Stethoscope koristi i Rimac

A može li svaka tvrtka implementirati ovaj koncept?

“Danas svaka kompanija ima izazov privući i zadržati kvalitetan kadar, tako da je Stethoscope alat namijenjen svakoj tvrtki, bez obzira na veličinu, industriju ili vrstu posla koji obavlja. Klijenti Stethoscopea to i reflektiraju – to su organizacije svih veličina, no i jako različitih industrija. Vrlo smo ponosni da Rimac, kao najnaprednija IT kompanija u Hrvatskoj koristi Stethoscope, no isto tako npr. i javni sektor. Sve su to različite organizacije koje su prepoznale probleme i odlučile raditi na njemu. Ono što pridonosi tome da je Stethoscope namijenjen svim tvrtkama je mogućnost da svaki klijent može kreirati svoja, dodatna pitanja te napraviti prilagođenu segmentaciju rezultata – ipak neke tvrtke imaju svoje specifičnosti koje smo htjeli ispoštovati i obavezno uključiti u ispitivanje. Čestice upitnika rađene su kako bi najbolje pratile sve apsekte poslovanja jedne organizacije, te iz zaposlenika izvukle najbolje zaključke, a upravo time svaki zaposlenik može kroz ove čestice dati svoj osvrt na poslovanje.

Natprosječni rezultati zadovoljstva u Degordianu

U Degordianu već godinama koriste upitnik za istraživanje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika u nekom obliku i to im je glavni stup razvoja zadovoljstva zaposlenih. “ Sada, osim što koristimo Stethoscope, otišli smo korak dalje i transparentno javno objavili zadovoljstvo zaposlenih – satisfaction.degordian.com kako bi se svatko tko razmatra Degordian kao poslodavca mogao uvjeriti je li Degordian zbilja fit za njih”, kaže Ackermann i napominje kako su u Degordianu zadovoljni rezultatima jer su u svim dimenzijama natprosječni, a većinski i ozbiljno iznad prosjeka. Ipak, uvijek rade na poboljšanju i uvijek ima prostora za bolje rezultate, tako da, veli Ackermann, svake godine naprave čitav niz akcijskih planova s tim ciljem, i to na razini Degordiana, ali i na razini odjela i timova.

Važna je istinska briga za zaposlene

Sigurno je sve to razlog zašto je zadovoljstvo radom u Degordianu na tako visokoj razini te su stoga već šesti puta za redom proglašeni najboljim poslodavcem. “Mnoge firme se koncentriraju samo na benefite i prednosti rada u kompaniji. Mi svakako smatramo da su svi oni važni, no smatram da je daleko važnija istinska briga o zaposlenima. Da zbilja uvijek, kakvu god odluku donosiš, razmišljaš kakav će impact imati na zaposlene te kako možeš učiniti ovo radno mjesto još boljim. Ako to imaš u svom DNA, sve ostalo će se posložiti i doći samo na svoje mjesto. Bili to benefiti, alati ili naprosto kultura”, objasnila je tajnu uspjeha Sara Vatralj.

Ako gledamo ključne trendove u poslovanju organizacija u Hrvatskoj, ali i u svijetu, općeprisutni su trendovi poput Great resignationa, Quiet quittinga, a odnedavno i Big Regreta. Upravo stoga, ali i zbog spomenutih poražavajućih statistika, ovaj je alat, dobrodošao svakoj tvrtki. “Vidljivo je da problem postoji i da je sveprisutan, a ne lokaliziran na, recimo, razini industrije. Međutim, za razliku od naprednih tržišta, u Hrvatskoj još uvijek mnoge organizacije ne pristupaju dovoljno ozbiljno ovim pojavama i problemima koji iz njih proizlaze, no moraju početi jer će postati preveliki. Iz tog razloga, svaka bi firma imala benefit od toga da koristi Stethoscope, jer je to alat koji im može pomoći da se izdvoje na tržištu kao poželjan poslodavac”, navodi S. Vatralj. “Nama je drago da radimo upravo na ovakvom alatu koji, osim što kompanijama pomaže da budu uspješnije, ističe ona, pomaže i zaposlenima da ih se čuje, uvažava te pomogne da budu sretniji i ispunjeniji na radnom mjestu. Što će više organizacija koristiti Stethoscope i što će predanije raditi na poboljšanju zadovoljstva svojih zaposlenika, to ćemo stvarati bolja mjesta za rad ”, naglašavaju u Stethoscopeu.

Sadržaj donosimo u suradnji sa Stethoscopeom

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije