Autopromet

Četrdeset radnika na popisu kao višak

'08.09.2010., Sisak - Zbog problema u poslovanju sisacki Auto promet ukinuo je niz linija,sto je izazvalo nezadovoljstvo kod putnika. Photo:Nikola Cutuk/PIXSELL'
'Nikola Cutuk/PIXSELL'
09.09.2010.
u 06:45

Više od 7 milijuna kuna bit će investirano u otpremnine, a prve uštede pokazat će se za tri godine. No, do tada bi javni prijevoz mogao biti prodan.

Bez posla ostaje oko 40 radnika sisačkog Autoprometa. Tehnološkim viškom bit će proglašeni uglavnom vozači autobusnih linija ukinutih zbog neisplativosti te prodavači i ugostitelji kolodvorskih kioska i kafića pred zatvaranjem.

– Ovi drastični rezovi nisu ugodni, ali riječ je o trgovačkom društvu u vlasništvu Grada, čija potreba za subvencijama raste, pad broja putnika smanjuje prihode, nema novca za obnavljanje voznog parka, a bez rezova ne možemo održati ni dosadašnji standard usluge. Autopromet je i nositelj kredita za kupljena vozila, a tu su i povlašteni prijevoz te nerentabilne linije. Minus se stvara desetljećima. Reorganizacija je nužna, kao i prodaja sporednih aktivnosti, a u konačnici i cjelokupnog javnog prijevoza. Ne radi se o igrama ispod žita, sve će biti transparentno. Ipak je u igri kapital od 20 milijuna kuna, a svaki je otkaz jedna ljudska sudbina – kaže gradonačelnik Dinko Pintarić.

Napominje da je javni prijevoz "skupa igračka" u rukama tek ponekih gradova. Visina otpremnina utvrđena je pregovorom sa sindikatima, no postoje dvije varijante roka isplate. Radnici će po godini staža dobiti ili 6400 kuna u tri rate, pri čemu će prva biti isplaćena po isteku otkaznog roka, a druge dvije unutar 24 mjeseca, ili, pak, 4000 kuna, tako da prva rata ide odmah, a druga nakon 12 mjeseci. U otpremnine će biti "investirano" nešto više od sedam milijuna kuna, a prve uštede drastičnom mjerom otpuštanja pokazat će se za tri godine. Međutim, do tada bi sve crnja sudbina Autoprometa mogla završiti i njegovom prodajom.

– Potencijalni kupci moći će se javiti preko poziva za iskazivanje javnog interesa, a o prodaji će odlučivati Gradsko vijeće – kaže direktor Miljenko Vurin. Zainteresiranih ima, no gradska vlast najavljuje da će dobro razmisliti o uvjetima prodaje, zbog neslavnih iskustava ostalih sredina gdje bi se javni prijevoz devastiran vratio u vlasništvo Grada, koji je dužan organizirati prijevoz. Tvrtka ima 173 radnika i 45 autobusa starih prosječno 12 godina. Prve linije ukinute su još lani, što je kilometražu smanjilo 11 posto. Lani je prevezeno devet posto manje putnika. Uz gubitak od pola milijuna kuna, potreba za subvencijama skočila je na gotovo devet milijuna.

Iz neslužbenih izvora potvrđeno nam je da je u Autoprometu u tijeku istraga protiv više vozača autobusa zbog sumnje u malverzacije s automatima za prodaju karata. Naime, sustav izdavanja karata u autobusima omogućavao je prikrivanje pravog broja prodanih karata te je direktor tvrtke M. Vurin sumnje prijavio policiji, koja provodi istragu. Svi su vozači prošli informativni razgovor.

Od ponedjeljka su, u okviru štednje, ukinute još neke linije kojih od Siska do Dubrovčaka Desnog i Brkiševine više uopće nema. Ne ide se u Popovaču i Kutinu u 5.45 i 10.40 te vikendom u H. Kostajnicu u 10 sati. Prestaju prometovanja kroz Željezaru u Sunju, a ukidaju se do Sunje vikendom autobusi u 5.55 i 10 sati te dnevne linije u 12.30, 16.30 i 22.10. Do Kratečkog se ne ide subotom u 19.50 te nedjeljom u 14.50, kao ni u Gušće i Topolovac, u koji svaki dan vozi bus u 15.30 sati. Za Topolovac - Željezaru ukida se subota u 13.10 te linija u 15.30. Novo Selo Palanječko izgubilo je polaske u 5.45 i 10.40, a Željezno u 5.15 i 10 sati. Za Trebarjevo Desno nema linija u 10 sati te subotom u 14.50 i 20.10. U Gredu se ne ide više u 22.35 i subotom u 20.30, a u Farkašić subotom u 5.30 i 14.10.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije