Čvor Vučevica na autocesti Zagreb – Split sagrađen je 2005. godine isključivo u privatne svrhe tadašnjeg hrvatskog premijera Ive Sanadera – pokazuje dokumentacija o gradnji tog čvora koju posjeduje Večernji list.
Državna tvrtka Hrvatske autoceste platila je gradnju tog čvora i pristupnih cesta 62 milijuna kuna plus PDV iako prema projektu i planu građenja Dalmatine taj čvor nije uopće bio predviđen.
Ugovor i odluke koje su donesene u vezi s gradnjom čvora Vučevica pokazuju koliko je premijer Ivo Sander mogao utjecati na gradnju i projektiranje autocesta u Hrvatskoj, a sve kako bi selu Dugobabe, iz kojega potječe, omogućio bliži ulazak na autocestu i izlazak s nje iako za to nema nikakve ekonomske opravdanosti.
Izravna nagodba
Čvor Vučevica za Sanadera je bio bitan ne samo zbog Dugobaba u kojem žive uglavnom Sanaderi nego i zbog Skladgradnje braće Žužul, koja je sagradila taj čvor i pristupne ceste kao podizvođač radova. Glavni izvođač radova bio je Viadukt, koji je i potpisao ugovor s HAC-om o gradnji tog čvora i pristupnih cesta, i to samo 26 dana prije nego što je autocesta Zagreb – Split, pa time i čvor Vučevica, pušten u promet. To dokazuje da je čvor za Sanaderovo selo bio sagrađen puno prije nego što je za to bila prikupljena sva potrebna dokumentacija i donesena formalna odluka o njegovoj gradnji.
Naime, prema dokumentaciji koju posjedujemo, Viadukt je 31. ožujka 2005. godine HAC-u poslao ponudu za gradnju čvora Vučevica, i to u iznosu od 35,9 milijuna kuna. U toj se ponudi Viadukt obvezuje da će čvor početi graditi odmah nakon potpisivanja ugovora i da će završiti gradnju do 15. lipnja 2005.
HAC pak tek dan poslije, 1. travnja 2005. godine, donosi odluku o osnivanju povjerenstva za pripremu i provedbu javnog nadmetanja za gradnju čvora Vučevica u kojoj navodi da je procijenjena vrijednost radova 36 milijuna kuna te da će započeti proceduru javne nabave kad za to dobiju potrebne suglasnosti. Pritom se navodi da će izvođač radova biti odabran izravnom pogodbom zbog – žurnosti!
Nadzorni odbor HAC-a 27. travnja 2005. godine izdaje suglasnosti za gradnju čvora Vučevica i pristupnih cesta – čija gradnja stoji 26,6 milijuna kuna.
HAC i Viadukt pak ugovorni sporazum o gradnji čvora Vučevica i pristupnih cesta potpisuju tek 1. lipnja 2005. godine, nakon što je Vladin Ured za javnu nabavu izdao rješenje u tu svrhu 16. svibnja 2005. godine.
U tom ugovoru Viadukt se obvezuje da će sagraditi čvor i pristupne ceste u roku od 20 dana!
Prozvani bez komentara
Naime, Dalmatina je uz veliku svečanost otvorena za promet 26. lipnja 2005. godine. A tad je čvor Vučevica bio već odavna sagrađen. Sanadera su na tom čvoru dočekali njegovi prezimenjaci s natpisima: Hvala ti, Ivo.
Navedena kronologija, kako se i kada se sklapao ugovor o gradnji Sanaderova čvora, dokazuje da je taj čvor bio sagrađen davno prije, još 2004. godine, i to po nalogu Sanadera osobno i za njegove rodbinske svrhe.
A koliko je čvor Vučevica neisplativ i potpuno nepotreban pokazuju i podaci o prometu na naplatim kućicama na tom čvoru – kroz te kućice u prosjeku na dan prođe samo 61 automobil.
Do komentara Viadukta i Skladgradnje nismo jučer uspjeli doći. U Viaduktu su nam poručili da ne komuniciraju s medijima, a u Skladgradnji se nitko ne javlja na telefon.
\"Ovaj čvor zapravo ima smisla jer se planira raditi tunel kroz Kozjak čime bi Kašteli dobili spoj na auto-cestu.\" Istina, ali je ta ideja pre komplicirana za vecinu polupismenih krelaca-komentatora da to comprehend.