Tročlana obitelj Zagrepčanke Dijane K. posljednji je put nekamo otputovala za vikend prije dvije i pol godine. Bila je to Opatija, a, Dijana se dobro sjeća, trošak je za nju supruga i tada četverogodišnju kćer iznosio 1200 kuna. Posljednjih godina odlasci izvan grada sveli su se na povremene jednodnevne izlete u bližu okolicu grada.
– Nekad smo na izletu obvezno išli i na ručkove, a sad je to u najboljem slučaju pizza. Gledamo da trošak bude stotinjak, do maksimalno 150 kuna – kazuje Dijana. Njena je priča prilično tipična za naše prilike.
Usisavanje, pa kavica
Prosječan se hrvatski građanin, naime, tijekom godine vikendom otputi na jednodnevni izlet deset puta, tek svaki drugi mjesec priušti si eventualno i vikend-putovanje s jednim noćenjem, a većina pritom potroši od 200 do maksimalno 600 kuna. Za odmor nakon radnog tjedna putni je budžet mnogima i više nego ograničen. Gotovo 20 posto naših građana “kemija” kako nekamo za vikend otputovati sa samo 200 kuna, zabilježila je u veljači anketa GfK Centra za istraživanje tržišta i portala Vikendplaner.info, provedena među nešto više od 3000 ispitanika.
Čak 75 posto građana vikende provodi u obiteljskom krugu. Većina kombinira izležavanje pred TV-om sa šetnjom u prirodi. Dosta je i onih koji se za vikend sastanu s prijateljima ili rođacima, odu u grad na kavu, usisavaju, skoknu do vikendice ili obave nužnu nabavku. Kupnju iz užitka može si priuštiti samo 8 posto građana.
Na Jadran tek na ljeto
Način kako provode dva slobodna dana na kraju radnog tjedna većini baš i nije vikend iz snova. Za osamdesetak posto idealan je vikend odlazak iz grada na izlet ili putovanje na more, planinu... a mora biti začinjen s malo odmora, sporta i zabave te jutarnjom kavicom na nekoj osunčanoj terasi i – romantičnom večerom. Naši se građani godišnjeg na moru ne namjeravaju odreći: više od 75 posto anketiranih izjašnjava se da će svakako na Jadran ili na neku drugu obalu Sredozemlja. U srijedu 23. ožujka doznat ćemo što je najbolje u Hrvatskoj prema mišljenju hrvatskih građana.
Što je najznačajnije, najljepše i najvrednije u kulturi, turizmu te trgovačkoj, gastro i zabavnoj ponudi GfK je istraživao anketirajući više od 3000 građana. Rezultati će sutra biti predstavljeni na Crotouru, sajmu turizma u Zagrebu, a taj će dan čitatelji Večernjeg lista u novinama dobiti i brošuru s popisom pobjednika u svih 11 kategorija, po svim hrvatskim županijama i u Zagrebu. Analizu rezultata i detalje s nizom zanimljivosti Večernji će dodatno predstaviti u feljtonskom nizu.
sad budemo jos vise doma jaca nas je sj_ _ _la ljepo