Četrdeset i šest milijuna kuna, na koliko je HŽ Holding procijenio obnovu 11 kilometara pruge od Sirača do Daruvara, kojom bi taj grad izišao iz željezničke izolacije i ponovno se povezao s metropolom i ostalom Hrvatskom, sindikalci i dalje drže prenapuhanim iznosom. Posebice jer se pruga, navode, mogla obnoviti materijalom ostalim nakon obnove magistralne pruge Vinkovci-Tovarnik.
- U Vinkovcima je cjelokupna kolosječna građa izvađena nakon obnove te pruge, pa bi se s tih 60 km tračnica, betonskih i drvenih pragova, te svog pribora lako i jeftino mogla obnoviti dionica Daruvar-Sirač - poručuje Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske. Drži da je najveći problem prenapuhana cijena radova, posebice onih koje HŽ povjerava tvrtkama holdinga.
- Primjer je varenje jedne šine koje stoji oko 850 kuna! Kada se to pomnoži s brojem varova na dionici - iznos je velik. Uz to, ne može se stari materijal u troškovnicima voditi po cijeni novoga - ističe Petrović. Usporedbom troškova obnove pruge Varaždin-Golubovec, renovirane starim materijalom, cijena obnove Daruvar-Sirač ulazi u isti okvir. HŽ Holding je objavio da bi obnova trajala 16 mjeseci. Kako novac nije osiguran nije poznato kada će biti objavljen natječaj kao niti kad će početi obnova. Dobre je vijesti jučer u Pakracu donio Branimir Jerneić, direktor HŽ Infrastrukture, na sastanku s gradonačelnikom Davorom Huškom obećavši kako će pruga Daruvar-Sirač biti obnovljena do kraja 2011., a obnova do Pčelića počet će 2012.
- Time će se osigurati promet tom dionicom za sljedećih 15 godina - rekao je Jerneić. Angažiraju li se političari u ovom slučaju, za očekivati je i raniji dovršetak jer su 2011. - ne bude li prijevremenih - redovni parlamentarni izbori.