Zrakoplov Dash 8 Q400 Croatia Airlinesa nedugo nakon polijetanja u nedjelju s münchenskog arodroma za Rijeku vraćen je na polazišnu zračnu luku zbog indikacije kvara na sustavu za podešavanje tlaka zraka. To je zadnji u nizu problema koje je Dash zadao Croatia Airlinesu i njenim putnicima.
Puklo vjetrobansko staklo
Ove je godine, primjerce u svibnju, taj turbo-prop avion na letu Zagreb – Brač prvo morao sletjeti u Split pa je zatim vraćen u Zagreb zbog napuknuća vjetrobranskog stakla u pilotskoj kabini. U ožujku je let Dashom CA iz Zagreba u Zürich bio otkazan zbog kvara na sustavu za kontrolu snage motora. U veljači je Dash na letu Sarajevo – Zagreb imao problem s vratima, a na letu iz Zagreba u Bruxelles taj zrakoplov imao je problema s izvlačenjem nosne noge.
Vijesti o kvarovima i indikacijama kvarova na Dashovima Croatia Airlinesa tako s vremena na vrijeme zauzmu medijski prostor. U CA pak ističu da se u operativnom korištenju flote Q400 ta aviokompanija susreće s potpuno istim situacijama kao i svi drugi avioprijevoznici koji imaju taj tip zrakoplova.
– Tehnički kvarovi na floti Q400 sastavni su dio operativnog korištenja, kao i na svim drugim tipovima zrakoplova u civilnom zrakoplovstvu, ali činjenica je da se ti kvarovi brzo otklanjaju i ne utječu na sigurnost letenja – poručuju iz CA. Navode i da je iskoristivost zrakoplova Q400 u njihovoj floti veća u odnosu na prosječan nalet flote tog zrakoplova na svjetskoj razini.
Prema podacima te avikompanije za razdoblje od travnja 2017. do travnja 2018., tehnička pouzdanost u otpremi njezinih Dasheva iznosila je 99,38 posto, što je, kažu u CA, bolje od svjetskog prosjeka, koji je u tom razdoblju iznosio 98,91 posto, što su službeni podaci proizvođača zrakoplova Q400.
– Svi zrakoplovi u floti kompanije redovito se održavaju, i to u skladu s najvišim međunarodnim zrakoplovnim standardima i u skladu s programom održavanja za svaki tip zrakoplova odobren od zrakoplovnih vlasti – poručuju iz CA.
Vlasnici slovenske Adrije
Vlada je pak odlučila naći strateškog partnera za tu aviokompaniju. Kako doznajemo, zasad su za CA zainteresirani njemački investicijski fond 4K i poljski nacionalni avioprijevoznik LOT.
Njemački fond 4K preuzeo je 2016. slovenski Adria Airwyas, no očekuje se da će taj investicijski fond nakon što Adriju postavi na zdrave noge prodati je nekoj kompaniji iz branše. LOT je pak u velikoj ekspanziji flote i destinacija. Ima 53 zrakoplova i leti na više od 90 odredišta diljem svijeta.
Pogledajte i galeriju: Ovo je 10 najmoćnijih vojnih zrakoplova današnjice!
Ja letim redovito sa DASH-evima, najmanje 2 x u mjesecu i to za München i nikada nije bilo problema. Kaj god da se govori, ja rado njime (DASH-om) i njima (Croatia) letim. Prije je Augsburg Airways kao LH partner letio sa DASH-evima za Zagreb i bilo je daleko više problema i otkazivanja odnosno promjene aviona neposredno pred let. Ali o tome mediji u D ne pišu, samo u Hrvatskoj se odmah bacaju ko lešinari na takve stvari... Bitna je senzacija a ne fakti...