Američki politički strateg David Plouffe, bez obzira na prijašnje iskustvo s izbornim kampanjama, svjetski je poznat postao tek nakon pobjede Baracka Obame čiju je predsjedničku kampanju vodio. Njemu je Obama odao priznanje kao “neopjevanom heroju kampanje”. U Zagreb dolazi danas održati predavanje u sklopu Weekend Sessiona, a planirana je i panel rasprava s glavnim akterima hrvatskih predsjedničkih izbora.
VL: Bit ćete u Hrvatskoj usred predsjedničke kampanje. Imate li nekih spoznaja o tradiciji i praksi izbora u Hrvatskoj?
Ne i ne namjeravam govoriti o izborima u Hrvatskoj. Moje će se primjedbe i predavanje odnositi isključivo na predsjedničku kampanju u SAD-u 2008. godine.
Bit – kvaliteta kandidata
VL: Ipak, mislite li da je “amerikanizacija” kampanja dobra za Europu s obzirom na različitu tradiciju, stil života i politike. Izbore u SAD-u često gledamo prije svega kao posao oko kojeg se vrti i golem novac. Ljudi ipak još žele vjerovati da biraju na temelju ideja i vrijednosti, a ne zato što su na to nagovoreni skupim kampanjama?
I glasači u Americi biraju na temelju vrijednosti, ideja i vizija naših kandidata. Profesionalizacija kampanje to nigdje ne bi trebala promijeniti.
VL: Koji je bio vaš osobni motiv da budete u Obaminoj kampanji?
Vjerovao sam u njega, da može biti odličan predsjednik i da je pogodan za novu vrstu kampanje koju smo željeli voditi.
VL: U kojem ste trenutku pomislili da će pobijediti?
Tek u rano jutro 6. veljače, nakon što smo tijesno dobili predizbore u 22 države za koje smo mislili da ćemo ih teško preživjeti.
VL: Koji je bio ključni moment kampanje?
Pobjeda u Iowi i Južnoj Karolini u predizborima, pa u sva četiri sučeljavanja tijekom kampanje i veliki rast broja naših volontera.
VL: Što je najvažnije za dobru predsjedničku kampanju? Jesu li to plakati, televizija, društvene mreže po kojima je Obamina kampanja zapamćena? Koliko je važan “faktor x” kandidata, a koliko on može biti samo projekt?
Najvažnija je, naravno, kvaliteta kandidata. Taktika, alati i strategija su važni, ali mogu biti posve nebitni ako vaš kandidat nema prihvatljivu i autentičnu viziju koju je spreman dobro predstaviti tijekom kampanje.
Anketa nije stvarno stanje
VL: Izborne stožere često muče tračevi i poluinformacije koje im znaju iscuriti. Koliko je to moguće kontrolirati?
Ako u kampanji imate ekipu s integritetom, gdje ljudi vjeruju jedni drugima i stavljaju misiju ispred osobnih motiva, curenje informacija može se izbjeći. Kvaliteta ljudi uključenih u kampanju čini zapravo jedinu razliku od stožera do stožera.
VL: Hillary Clinton bila je apsolutni favorit na početku. Zašto ste mislili da je Obama bolji?
Smatrali smo da imamo male šanse, ali da presudna može biti kvaliteta našeg kandidata i njegove poruke o potrebnim promjenama. Procijenili smo da je dobar trenutak da se prihvatimo takvog izazova jer se činilo da su i birači spremni na takav izazov.
VL: Koliko su važne ankete? Jeste li vjerovali u njih? U Hrvatskoj puno političara gotovo slijepo vjeruje u ankete.
Ima neke koristi od njih, ali mi na istraživanja javnog mnijenja nismo obraćali puno pozornosti. Imali smo vlastite parametre u kampanji i njih smo mjerili. I naravno, uvidjeli smo da je čak i u istraživanjima, koja su bila česta, povremeno bilo puno grešaka.
Griješili smo...
VL: Koja je rang-lista za dobru kampanju ako uzmemo u obzir terenski rad, medije, komunikaciju s biračima, TV sučeljavanja?
Ovisi, ali dobra kampanja ima mješavinu komunikacija koje ste nabrojili, dobro izbalansiranih da odgovaraju pojedinoj situaciji.
VL: Analizirali ste kampanju. Koje su pogreške koje ne biste ponovili?
O tome sam pisao u svojoj knjizi, ali ukratko se mogu sažeti na greške taktike i greške u izvedbi. A napravili smo ih puno.
VL: Obama vas je nazvao neopjevanih herojem kampanje, drugi tvrde da ste “dvolični Machiavelli koji im je slomio srca”. Što vas bolje opisuje?
Ostavit ću to drugima. Druga je prilično besmislena, a prva previše velikodušna.
VL: Koliko ste često sada s Obamom? Smatrate li se njegovim prijateljem nakon kampanje ili je to bio prije svega posao?
U kampanji je bio moj šef i moj prijatelj Barack, ali prije svega šef.
VL: Vidite li se u kampanji ako se odluči za drugi mandat?
Kao i drugi koji su mu pomogli, učinio bih sve što mogu. U kojoj formi i u koje vrijeme, to ne znam. Daleko smo još od toga.
David Plouffe: Barack Obama je u kampanji bio i moj prijatelj
David Plouffe svjetski je poznat postao tek nakon pobjede Baracka Obame čiju je predsjedničku kampanju vodio.
Komentara 6
bitno da će mu bjelosvjetska gamad dati nobelovu nagradu i to za mir , ljigavo da nemože biti ljigavije i sada može nastaviti porobljavati svijet onaj isti koji mu je dao legitimitet, kad se samo sjetim stoke one što vodi dnevnik na novoj televiziji kako su samo svaki dan likovali na vijest da će obama tj. obmana pobijediti na izborima kao da oni imaju neke koristi od pobjede smeća ovog ili onog, idioti ,a tako se i danas čude i izruguju svemu u hrvatskoj ko retardirani idioti a ništa drugo i nisu pogledajte samo onog lubeničara što vodi dnevnik glup ko trokut
Krasnu ste kampanju vodili,obečanje ludom radovanje ,umjesto povlačenja trupa iz Afganisatna što je obečano Obama šalje još 18 ooo vojnika. Takav pr stručnjak nama ne treba ,imamo dovoljno svojih lažova.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
a kakav izbor mi imamo....