Čak 33 posto roditelja osnovnoškolaca nije informatički pismeno. Ne
znaju se služiti računalom pa ne mogu ni imati kontrolu nad
internetskim stranicama, koje dijete posjećuje.
Nema se vremena
Rezultat je to projekta Obiteljska pismenost, koji je proveden u
humskoj osnovnoj školi Viktora Kovačića. S obzirom na to da su
roditelji srednjoškolaca u starijoj životnoj dobi, postotak roditelja
srednjoškolaca koji nisu informatički pismeni još je veći. – Roditelji
srednjoškolaca nisu se tijekom školovanja educirali osim što su na
edukaciju išli samoinicijativno – kaže prof. psihologije Višnja Gorički
Lovrenčić.
Zaključak provedena ispitivanja u humskoj školi, vezano uza sve oblike
pismenosti je da roditelji ovih osnovnoškolaca najviše čitaju dnevne
novine. Roditelji nemaju vremena ni za zajedničke aktivnosti, a osobito
ne za čitanje. U knjižnicu su većinom uključena djeca, a roditelji,
posebno očevi, manje. U višim razredima roditelji se sve manje
uključuju u djetetove čitalačke aktivosti. Ni jedno zajedničko
provedeno vrijeme roditelja i djece ne ide u prilog razvijanju
pismenosti jer se ono provodi u 60 posto obitelji zajedničkim gledanjem
televizije.
I knjižnica u projektu
Zaključci su provedenih ispitivanja da izloženost djece pisanoj građi
nije zadovoljavajuća, da visok postotak učenika ne pokazuje zanimanje
za čitanje, a zainteresiranija su za interenet nego druge načine te ih
više zanimaju zabavni nego obrazovni sadržaji.
Zato će u humskoj osnovnoj školi poticati razvitak obiteljske
pismenosti brojnim programima, a u projekt uključila se i knjižnica,
koja će besplatno upisati svu dosad neupisanu djecu nižih razreda.
OBITELJSKA PISMENOST Projekt humske škole