Njuškalo, najveći hrvatski digitalni oglasnik, s više od dva milijuna aktivnih oglasa dnevno i 1,6 milijuna jedinstvenih korisnika mjesečno, preuzeo je Dimedia internet tehnologije, tvrtku koja razvija efikasna poslovna softverska rješenja te mobilne i web-aplikacije. Što akvizicija najvećega regionalnog davatelja CRM usluga agencijama za nekretnine znači za Njuškalo i sve njegove korsinike, te što se još novo sprema u najvećem domaćem digitalnome oglasniku, doznali smo od direktora Njuškala Maria Vrgoča.
Domaćim poslovnim krugovima snažno je odjeknula vijest da Njuškalo preuzima Dimedia internet tehnologiju, tvrtku koja razvija efikasna poslovna softverska rješenja te mobilne i web-aplikacije. Kako je došlo do ove poslovne akvizicije?
M. Vrgoč: Na preuzimanje Dimedie odlučili smo se ponajprije jer smo željeli učvrstiti Njuškalovu poziciju tržišnog lidera. S obzirom na to da program Dimedia nekretnine koristi više od 200 agencija u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori, smatramo da će ova akvizicija osigurati daljnji rast i razvoj te širenje na ostala tržišta, poput Slovenije i Austrije, unutar Styria grupacije, čije je Njuškalo dio.
Sa 80% ukupnog broja poslovnih korisnika u sektoru nekretnina, što uključuje agencije za nekretnine, banke i razne investitore, Njuškalo je tržišni lider. Što ovo preuzimanje donosi Njuškalu, a što poslovnim korisnicima u sektoru nekretnina?
M. Vrgoč: Značajan broj Njuškalovih poslovnih korisnika iz sektora nekretnina koriste neki CRM softver, od kojih 35% koristi upravo Dimedia rješenje. Ono korisnicima nudi siguran sustav u kojemu mogu voditi potpunu evidenciju nekretnina na jednome mjestu, sinkronizirati podatke sa specijaliziranim portalima za oglašavanje (poput Njuškala), sustav za razmjenu nekretnina i brz pristup podacima putem mobilne aplikacije. Korisnicima, koji već koriste Dimedia nekretnine, ponudit ćemo ažurirane opcije postojećih paketa, a novim korisnicima jedinstvenu dodanu vrijednost koja će im olakšati poslovanje i rezultirati povećanim korisničkim zadovoljstvom.
S više od dva milijuna aktivnih oglasa dnevno i 1,6 milijuna jedinstvenih korisnika mjesečno, Njuškalo je najveći digitalni oglasnik u Hrvatskoj. Koliko je lako ili teško održavati taj laskavi status?
M. Vrgoč: Do tog statusa došli smo upornošću i predanošću onome što radimo, a na tome putu zvijezda vodilja uvijek su nam bili korisnici i njihovo zadovoljstvo. Ne možemo reći da nije bilo (i još uvijek jest) izazovno, ali upravo ti izazovi su ono što nas tjera da pomičemo granice i kontinuirano radimo na poboljšanjima. Mjesta za napredak uvijek ima.
Opišite nam prosječnog korisnika Njuškala – što najčešće traži na oglasniku, a što nudi?
M. Vrgoč: Njuškalo prati korisnika kroz život i svjedok je njegovog „odrastanja“. Od školske opreme do ulaznica za omiljene koncerte, prosječan korisnik na Njuškalu traži, ali i nudi sve ono što mu je u određenom periodu života potrebno i važno. Tijekom studiranja kod nas će pronaći stan za najam, zatim kupiti svoj prvi automobil pa naposljetku i nekretninu. Većina korisnika napravi taj puni krug i zbog toga smo najponosniji.
Koji su segmenti najzastupljeniji: primjećujete li promjene navika i trendova?
M. Vrgoč: Kategorija s najvećim brojem oglasa je Marketplace, ali kada govorimo o odnosu ponude i potražnje, najzastupljenije su Auto Moto i Nekretnine, a navike i trendovi mijenjaju se ovisno o stanju na tržištu. Prethodnih nekoliko godina, na koje je jako utjecala pandemija koronavirusa, vidjeli smo povećanje potražnje rabljenih automobila u nedostatku novih vozila na tržištu. Također, sezonalnost trendova primjećujemo i na godišnjoj razini, na primjer u kategoriji nekretnina. Potražnja posebice raste u periodima kada je aktivan APN.
Digitalne inovacije danas su za većinu kompanija, bez obzira čime se bave, ključne za poslovanje. Kako Njuškalo odgovara tim zahtjevima?
M. Vrgoč: Digitalne inovacije naš su core business. U svom poslovanju koristimo napredne tehnologije kako bismo omogućili jednostavno i sigurno trgovanje, uvijek imajući na umu poboljšanje korisničkog iskustva. Njuškalo mobilna aplikacija omogućuje najbržu predaju i pretraživanje više od 2 milijuna oglasa i preuzeta je više od milijun puta, a posebne funkcionalnosti unutar nje uključuju snimanje 360° prikaza automobila i AI foto-prepoznavanje predmeta prilikom predaje oglasa. Prošle godine lansirali smo i PayProtect, jedinstvenu uslugu na našem tržištu oglasnika, koja korisnicima omogućava brzo, sigurno i jednostavno trgovanje diljem Hrvatske, s uključenom dostavom, a nedavno smo osvježili i Njuškalo naslovnicu, što predstavlja tehničko unaprjeđenje zbog kojeg se sama naslovnica brže učitava, a fokus je na personalizaciji i dinamičkim sadržajima.
Sigurnost kupnje na online marketplace platformama važno je za svakog korisnika. Kako tom izazovu parira usluga Njuškala PayProtect?
M. Vrgoč: Online svijet je čarobno mjesto, ali ponekad je potrebna doza opreza prilikom internetskih aktivnosti kao što je kupnja. Njuškalo kontinuirano radi na sigurnosti online kupnje pa smo upravo iz tog razloga razvili našu PayProtect uslugu. Dijeljenje IBAN-a i ostalih osobnih podataka između kupca i prodavača stvar su prošlosti, a cijeli proces odvija se unutar Njuškalo sučelja. Kupac šalje ponudu, a prodavač nakon prihvaćanja ponude predmet šalje putem dostavne službe koja dolazi na njegovu adresu. Ako predmet ne stigne ili stigne drukčiji od onakvog kakav je oglašen, kupcu osiguravamo povrat novca.
Među prvima ste primijenili umjetnu inteligenciju za osmišljanje najefikasnijeg rješenja za korisnike i ponudili im jedinstveno rješenje za predaju oglasa putem aplikacije. Kakve su reakcije korisnika?
M. Vrgoč: Primjenom umjetne inteligencije, uz pomoć foto-prepoznavanja, ubrzali smo predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji za više od 70% i lansirali prvi takav svjetski proizvod za oglasnike. Dovoljno je da korisnik uperi kameru u predmet i tehnologija dubokih neuronskih mreža na prvi fokus predlaže kategoriju, cijenu te procjenjuje vrijeme potrebno za prodaju. Indirektne povratne informacije korisnika izražene su u povećanom broju oglasa predanih kroz taj sustav, dok smo na samom početku, nakon lansiranja, proveli kampanje direktnog istraživanja. One su nam pokazale da je skoro 97% korisnika naše foto-prepoznavanje ocijenilo najvišom mogućom ocjenom. Recept je uvijek isti, poboljšano korisničko iskustvo rezultira zadovoljnim korisnicima.
Uskoro će biti godina dana da ste na čelu Njuškala. Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete? Na što ste najponosniji?
M. Vrgoč: Zaposlenici su najveća vrijednost naše tvrtke i oni su zaslužni za povjerenje koje uživamo na hrvatskom tržištu, bez obzira na to je li riječ o privatnim ili poslovnim korisnicima, kao i za kontinuirani rast tvrtke tijekom svih ovih godina. Stoga, najponosniji sam na činjenicu da smo svojim zaposlenicima omogućili kvalitetno i poticajno radno okruženje te angažiranost kroz organizacijsku kulturu koja potiče timski rad, zajedništvo, izvrsnost i inovativnost. Živimo i poslujemo u vremenima višestrukih izazova – preko regulatornih pitanja, inflatornih učinaka, pa sve do izazova na IT tržištu rada. Kako smo na sve dosadašnje izazove uspješno odgovorili, uvjeren sam da ćemo jednako savladati i nadolazeće.
Kako vidite Njuškalo u nadolazećem vremenu, koji su smjerovi i planovi? Hoće li oglasi završiti u Metaverzumu?
M. Vrgoč: Sve više tvrtki govori o održivosti i svoje poslovanje okreće u smjeru cirkularne ekonomije, jedni u manjoj, drugi u većoj mjeri. Mi Njuškalo vidimo kao platformu koja korisnicima omogućava „zeleniji“ život jer potiče davanje novih prilika (ne)korištenim predmetima i smanjuje količinu otpada koji se javlja kada određeni predmet više ne želimo posjedovati. S obzirom na to da smo u potpunosti digitalni, usmjereni smo smanjenju svoga ugljičnog otiska i prije razmišljanja o virtualnom svijetu, želimo se pobrinuti da očuvamo ovaj stvarni.
Sadržaj donosimo u suradnji s Njuškalom