Drama oko morskih prolaza dio je velike geopolitičke igre: Sukobljavaju se interesi najvećih sila na planetu
Sve više raste važnost Sueskog i Panamskog kanala, Malajskog prolaza, Bospora, Dardanela, Hormuškog tjesnaca te Bab el-Mandeba. Mnogi su od ovih morskih prolaza ključni za odvijanje globalne trgovine, a neki su presudni zbog vojne i strateške prednosti koju daju onima koji ih kontroliraju.
Komentara 6
Naka se oni sto propadaju vec 80 godina naljute pa investiraju u Indiju i Zapadnu Afriku kao sto su investirali u Kinu prije 40 godina i plovni putevi iz Kine nece biti vazni niti kumicama "na oplacu?!
Ti prolazi su odnavek važni al obrnuto, zatopljenjem im važnost polahke pada jer je sjeverni plovni put otvoren i dalko kraći za trgovinu. Ovi južni bitan je još sam porad nafte ! Cjevovodi kaj se planiraju zgradit od Perzijskeg zaljeva prema Mediteranu bitno im budeju smanjili važnost !
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Sukob Kine i SAD je oko kontrole Juznog Kineskog mora cijom kontrolom se kontrolira jedna od najvaznijih ako ne i najvaznijih trgovackih ruta morem iz Kine prema Europi, Africi, te zapadnoj Aziji. Zbog toga je Tajvan izuzetno vazan. Amerikanci kontrolirajuci tim morem mogu kada god zele unistiti Kinu stavljajuci blokadu u tome moru svojom mornaricom. Libanon Palestina Huti, to su sve produzene ruke Irana koji pokusava zajedno sa Rusijom uzrokovati vise svijetskih zarista kako bi oslabili SAD misleci da ne cs moci djelovati na vise mjesta odjednom. Samo..prevarili su se..SAD je jos uvijek i biti ce svijetska velesila. Sposobno si voditi rat na vise mjesta od jednom i to protiv vise drzava velicine Rusije i Irana i Kine. Imaju vise nosaca aviona nego sve te zemlje zajedno. Tko vlada morem vlada svijetom. Prvo Rim pa UK pa USA.