Pelješki most nije uvjet za uspostavu schengenskog režima – pojašnjava Europska komisije na upit Večernjeg lista je li gradnja mosta neophodna s obzirom na to da je nedavno na Vladi RH istaknuto kako bi gradnja mosta olakšala ulazak u EU.
Sukcesivna primjena
– Most bi olakšao, ali nije nužan za pristup EU, jer bez njega ne bi bilo moguće realizirati tzv. schengenske granične obveze, odnosno protok roba i ljudi – izjavio je nedavno na sjednici Vlade Drobnjak.
U Europskoj komisiji pojašnjavaju da će nakon pristupa Hrvatska morati primjenjivati Schengenski granični sporazum, odnosno morat će osigurati slobodan protok prometa za građane Europske unije, ali i za one koji to nisu, ali i da se primjena schengenskog režima može učiniti sukcesivno.
Kažu i da međunarodni granični prijelazi (kao što su oni između Hrvatske i Bosne i Hercegovine) moraju imati najmanje po pet traka prometa za izlaz i ulaz, veterinarsku i fitosanitarnu kontrolu, kao i carinsku kontrolu.
– Na hrvatskim je vlastima da odluče koji je najbolji način zadovoljenja tih kriterija – kažu u Komisiji. Odnosno, gradnja mosta nije uvjet, ali je očito da je iz nekih drugih razloga most Vladi prioritet.
EU opravdanje
No trenutačno je i upitno kolikom brzinom gradnja može početi, s obzirom na to da Hrvatske ceste razmišljaju o raskidanju ugovora o gradnji mosta s konzorcijem Konstruktor - Hidroelektra - Viadukt.
Izgleda da je EU u posljednje vrijeme postala opravdanje Vladi za mnoge poteze koji su u njezinu interesu, za razliku od nekog prijašnjeg razdoblja kada je bilo jasno rečeno što EU poručuje.
Primjerice, nedavno je Vlada poručila kako EU tvrdi da bi prijevremeni izbori utjecali na dinamiku i završetak pregovora.
Na kraju se ispostavilo da to nikada izričito u Bruxellesu nije rečeno, odnosno EU je bio jasan da se neće miješati u unutarnje političke procese. Da već dulje vrijeme nema transparentnosti Vlade u prenošenju stajališta iz EU primjećuju mnogi stručnjaci, a time se možda i izbjegava suočavanje s pravim problemima na koje EU upozorava.
Umijesto mosta racionalnije bi bilo izgraditi tunel, prvo zbog vjetrova most ce biti vise zatvoren do u uporabi. Ali tada dr LOPOVSTINE MULJANJA I PREVARA Jure Radic nebi bio projektant.