Turistička strukovna udruženja i tvrtke pozdravljaju izbor Garija Cappellija za novog ministra turizma zbog njegove stručnosti, znanja i iskustva te očekuju da snažnim i konkretnim potezima pridonese daljem održivom rastu i razvoju turizma u idućim godinama.
Predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Ivan Sabljić, zaposlen Valamar Rivijeri, ističe da od nove Vlade i ministra turizma prije svega očekuju promjenu nekonkurentne porezne politike, odnosno smanjenje PDV-a na usluge smještaja i ostale ugostiteljske usluge na 5 posto sa sadašnjih 13 posto), donošenje izmjena i dopuna zakona o turističkom zemljištu, novog zakona o pomorskom dobru, kao i proširenje primjene zakona o poticanju ulaganja te osiguranje značajnije razine sredstava za financiranje ulaganja u turizam kroz Hrvatsku banku za obnovu i razvitak (HBOR).
"U sadašnjem trenutku izuzetno je važno strateški pristupiti pitanju nedostatka radne snage i pogotovo kvalitetnih kadrova za turizam kroz kratkoročne i dugoročne mjere i politike te nastaviti raditi na promjeni sustava obrazovanja kadrova za turizam i druge gospodarske grane", poručio je Sabljić.
Rješavanje nekih od važnijih problema za sektor kampinga, a koja se već duže vrijeme ne rješavaju, od ministra očekuju iz Kamping udruženja Hrvatske (KUH). Predsjednik KUH-a Tihomir Nikolaš očekuju da "pridonese rješavanju problema sklapanja ugovora za koncesije na turističkom zemljištu i problema koncesija na zahtjev na pomorskom dobru, kao i da će razumjeti specifičnosti kampinga i njegove promocije".
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija UHPA Boris Žgomba, ujedno i suvlasnik pulske agencije Uniline, smatra da je dobro što novi ministar poznaje uspjehe, ali i poteškoće sektora. Poručuje da je za agencije najvažnije rješavanje problematike posebnog postupka oporezivanja te donošenje zakona o pružanju usluga u turizmu, kao i zakona o turističkim zajednicama te turističkom zemljištu.
Predsjednik Udruženja putničkih agencija pri zagrebačkoj Komori, u kojemu je oko 30 posto svih agencija u Hrvatskoj, Ivan Pukšar, ujedno i direktor zagrebačke agencije Kompas, nada se da će Cappelli dokazati da ima snage i ingerenciju samostalno donositi važne odluke, jer je hrvatsko gospodarstvo u velikoj mjeri ovisno upravo o turizmu.
"Što se tiče agencija, osim hitnog rješavanja 'bremena' nerazumno previsokih poreza, već za iduću sezonu očekujemo i da u promociji potakne aktivnosti za privlačenje novih gostiju na stranim tržištima, pogotovo za pred i posezonu, gdje ima najviše prostora za rast, ali i za oporavak poslovanja turističkih agencija", navodi Pukšar.
Predsjednik najveće zajednice pri HGK za obiteljski turizam Nedo Pinezić važnim smatra da je novi ministar turizma, prvi koji dolazi s Kvarnera i s otoka, ''poniknuo'' iz obiteljskog mikropoduzetništva u turizmu.
"Vjerujem da će Cappelli dobrim uvidom u globalna turistička kretanja i turističke potencijale RH, kao i shvaćanjem važnosti doprinosa turizma ekonomskoj i socijalnoj stabilnosti zemlje, u Ministarstvu nastaviti s projektima brendiranja obiteljskog poduzetništva uz potporu povoljnih kredita HBOR-a i poslovnih banaka i u suradnji s regionalnim i lokalnim jedinicama samouprave", smatra Pinezić.
Nastavku dosadašnje kvalitetne suradnje s Ministarstvom, s naglaskom na završetak izrade pravilnika i zakona važnih za ugostitelje, nada se predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK) i Udruženja ugostitelja Zagreba Nenad Šepak. Ocjenjuje da je "najvažnije da ministar stoji ispred struke i da koordinira s ostalim ministarstvima kako se više ne bi zakoni preklapali i da se otklone zakonske barijere za poslovanje".
"Rijetki su ministri poput Cappellija koji ne trebaju ni dana za uvođenje u resor i ne sumnjamo da će se odmah uhvatiti ''u koštac'' s najvećim izazovima hrvatskog turizma, od turističkog zemljišta do PDV-a, i ostati iznimno senzibiliziran za turizam budućnosti koji uključuje održivi razvoj i promociju Hrvatske kao destinacije zdravlja", istaknula je direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić-Jurić.
>> Tko su Plenkovićevi ministri, kakve su im kvalifikacije i kako su prošli na izborima
>> Riječni turizam sve popularniji: ove godine pristaje 221 kruzer s oko 30.000 turista
Zašto burek u Zadru ima PDV 13% i skuplji je od Zagrebačkog koji ima 25%. To nema veze s turizmom.