Facebook je plaćao svojim korisnicima, uključujući i tinejdžere, kako bi dobio pristup podacima o njihovim aktivnostima na pametnim telefonima i time možda stekao prednost u odnosu na konkurentske društvene mreže, pokazalo je izvješće informativnog portala TechCrunch.
"Projekt Onavo", naknadno preimenovan u "Facebook Research", korišten je za prikupljanje podataka o navikama korisnika, pokazalo je istraživanje TechCruncha.
U sklopu tog projekta Facebook je korisnicima u dobi od 13 do 35 godina plaćao 20 dolara mjesečno za pristup njihovim uređajima, koji mu je omogućio uvid u podatke o lokaciji, korištenju aplikacija, potrošačkim navikama i ostalim aktivnostima.
Projekt je možda omogućio Facebooku da prikupi više podataka o svojim mlađim korisnicima kako bi se uspješnije nosio s konkurentskim platformama poput Snapchata, koji je među tinejdžerima u SAD-u danas popularniji od Facebooka.
U priopćenju za TechCrunch, kompanija je utvrdila da njihov projekt nije tajna. Naglasili su također da su pribavili pristanak roditelja kada su u pitanju bili tinejdžeri.
Informacija o prikupljanju podataka od tinejdžera mogla bi prouzročiti nove nevolje Facebooku, koji je pod povećalom zbog svojih mlakih nastojanja na suzbijanju manipulacija na platformi i zbog dijeljenja privatnih podataka korisnika s poslovnim partnerima.
Prema izvješću TechCruncha, iz Facebooka su priopćili da su nakon objave članka ugasili aplikaciju na Appleovom operativnom sustavu iOS-u, ali je ona i dalje dostupna za korisnike sustava Android.
Prva verzija aplikacije Onavo kritizirana je zbog kršenja Appleovih standarda zaštite privatnosti koji možda nisu ispunjeni ni u novijoj verziji aplikacije, pišu autori TechCrunchova izvješća.
U Facebooku nisu odmah odgovorili na dodatne zahtjeve za komentarom objavljene informacije.