Na državnoj cesti 74 u Krapinsko-zagorskoj županiji, kod kamenoloma Gorjak na području Općine Jesenje, prošli tjedan došlo je do aktiviranja klizišta. Velika količina zemljanog i kamenog materijala s brda je kliznula preko ceste te nanijela i počupano drveće. Prometnica je potpuno blokirana, a kako su izvijestili iz Općine Jesenje, cesta će do daljnjega ostati zatvorena za sav promet.
Odgovor iz Hrvatskih cesta na službeni upit predstavnika Općine Jesenje prenosimo u cijelosti.
"Na državnoj cesti DC74, dionica 001 u km 6+300 došlo je do klizanja terena sa desne strane u smjeru rasta stacionaže, i zatrpavanja ceste. Iz tog razloga, na tom dijelu, cesta je zatvorena za sav promet. Aktiviranjem klizišta, velika količina zemljanog i kamenog materijala sa brda kliznula je preko ceste.
>> FOTO Fotografije iz zraka klizišta koje je zatrpalo cestu u Zagorju
Zbog velike površine, a samim time i velike mase koja klizi, te uzimajući u obzir tekuće stanje predmetne klizne mase, angažirane su stručne službe u vidu geomehaničara, geologa i geodete, koji su izašle na teren te se očekuje njihovo izvješće. Na temelju izvješća odlučit će se kada i kako se materijal može maknut s ceste, a da se ne ugrozi sigurnost sudionika u prometu.
Pregled lokacije klizišta izvršen je u trenutku, kada se pokrenute mase tla u klizištu još nisu potpuno umirile, pa se u takvom trenutku teško može predvidjeti u kojem smjeru će se dalje razvijati klizište. Ono što nam nalaže da budemo oprezni u tim procjenama, je vizualno ustanovljena visoka vlažnost pokrenute velike mase tla kao i brzina kojom se destabilizirala padina. Daljnje ponašanje klizišta sigurno će ovisiti o meteorološkim uvjetima u sljedećim danima.
Ono što se moglo ustanoviti vizualno, i to s dostupnih mjesta, a odnosi se na tlocrtni oblik klizišta, upućuje kako se može očekivati daljnje bočno širenje klizišta u gornjoj zoni i njeno razrahljivanje. Na taj način ta zona moći će primati sve više vode iz denivelacije strmog odrona u čelu klizišta, kao i od budućih oborina koje se mogu očekivati.
U čelu klizišta stvorila se denivelacija viša od 5 m, na kojoj se može vidjeti stratifikacija pokrenutog tla. Bočnim širenjem klizišta u njegovoj gornjoj zoni, stvoriti će se mogućnost pomaka uz brijeg čela klizišta, a time će se dovesti u pitanje stabilnost prometnice na rubu klizišta. U zoni čela klizišta denivelacija terena je široka preko 200 m, s vjerojatnom tendencijom povećanja dužine zbog mogućeg bočnog širenja klizišta.
U srednjem dijelu klizište se, vjerojatno zbog određene morfologije terena i raslinja, naglo sužava što dovodi do novog zbijanja i prignječivanja materijala i daljnjeg povećanja vlažnosti tlo, te se ono sve više pretvara u nešto slično plastičnom toku. U peti klizišta širina klizišta je 30 - 50 m, a tlo je sve više nagurano i izuzetno je vlažno, što upućuje da se u zoni klizišta nalaze još uvijek velike količine vode koja se sporo drenira. Tlo je u svom naguravanju u zoni pete klizišta dostiglo visinu od 2 m, te onemogućilo daljnje korištenje prometnice. Dužina klizne plohe ima vijugavi oblik toka i iznosi preko 400 m.
Gore izneseno viđenje o sadašnjem stanju na klizištu kao i neke prognoze o mogućem ponašanju padine u bliskom vremenu, može se smatrati samo informacijom stvorenom vizualnim očevidom. Upravo zbog toga pristupili smo geotehničkim istražnim radnjama s ciljem izrade projektne dokumentacije sanacije padine.
S obzirom na sve okolnosti, uključujući i opasnost daljnjeg klizanja predmetne mase, cesta će do daljnjega ostati zatvorena za sav promet."
Bum vas se tužil