Pretragama 28 lokacija i uhićenjem 19 osoba, među kojima je i pet, kako navodi Europol, visoko pozicioniranih meta, okončana je 18 mjeseci duga združena policijska istraga krijumčarenja imigranata preko La Mancha. Pretrage i uhićenja provedene su u Njemačkoj, na zahtjev Belgije i Francuske, a uz pomoć Europola i Eurojusta. Iz Europola je priopćeno da je spomenuta združena policijska akcija dovela do razotkrivanja najveće krijumčarske mreže preko La Mancha, koja je koristila male brodove kako bi imigrante, mahom s Bliskog istoka i iz Afrike iz Francuske prebacivala u Englesku. A krijumčari su se pri tome koristili malim i ne baš čvrstim i dobrim brodovima.
Među 19 uhićenih u Njemačkoj su i šef krijumčarske organizacije i glavni organizatori krijumčarenja, a u pretragama su zaplijenjena 24 broda, 175 prsluka za spašavanje, 81 plutajućih sprava za djecu, oružje, tisuće eura.... Međunarodna istraga počela je koncem 2022. kada je identificirana skupina i njezin način rada. Tada je otkriveno i da tu veliku krijumčarsku skupinu čine Kurdi iz Iraka i Sirije koji su se povezali sa sunarodnjacima u Njemačkoj, koji su pak bili zaduženi za nabavku, skladištenje te na koncu transport čamaca na plaže blizu Calaisa u Francuskoj. To je bila početna točka za ilegalno prebacivanje imigranata u Englesku. Kriminalna skupina bila je visoko profesionalna jer su osumnjičenici uspostavili i svoju vlastitu logističku infrastrukturu koja je uključivala i podružnice zadužene za organizaciju isporuke velikih količina nautičke opreme u EU.
Skupina je imala i vozače, koji su bili, kako tvrdi Europol, aktivni članovi kriminalne skupine. Oni bi iz Njemačke u Francusku prevezli i do osam brodova odjednom, a sve je bilo organizirano tako da je taj transport imao pratnju, koja je osiguravala vozila s čamcima te se kao prethodnica brinula da se izbjegne policija. Vozači su bili smješteni na odmorištima po Belgiji kako bi što prije mogli opremu dovesti do mjesta s kojeg su se imigranti krijumčarili. Ovisno o vremenskim uvjetima, mogli su obaviti i po osam prelazaka kanala po noći, a mjesto u čamcu se naplaćivalo između 1000 i 3000 eura.
Krijumčari su koristili nekvalitetne brodove, uglavnom podrijetlom iz Kine, koji su preko Turske prevoženi u Njemačku. Ti brodovi su inače namijenjeni ribolovu, plovidbi rijekama ili gradskim kanalima i u legalnoj uporabi nisu prikladni ni sigurni za prijevoz više od 10 osoba. Međutim, u tim nekvalitetnim čamcima, krijumčari su znali utrpati i po 50 imigranata, a za sada je istragom utvrđeno da je obavljeno najmanje 55 prelazaka čamcima preko La Mancha. S obzirom na to da se mjesto u tom nesigurnom brodu naplaćivalo između 1000 i 3000 eura, istražuju se i osobe koje su upravljale financijama kriminalne skupine te koje su se brinule da se novac opere kroz legalne poslove.
POVEZANI ČLANCI:
Europol navodi da je krijumčarenje imigranata u malim i nesigurnim brodovima u porastu od 2109., te da je takav način krijumčarenja nesretnika u potrazi za boljim životom tijekom 2021. postao najčešći način prebacivanja ilegalnih imigranata iz EU u Englesku. Kriminalne skupine koje su uključene u taj "posao" postale su, upozorio je Europol, izuzeto nasilne dok su svoje aktivnosti prilagođavali novim tehnikama prijelaza La Mancha.
Paralelno s povećanjem aktivnosti krijumčara ljudima, pojačale su se i aktivnosti organa reda. Europol navodi da je 2023. bilo 30 posto manje prokrijumčarenih ljudi no 2022. Kažu da su u 2023. otkrili 61.000 neregularnih imigranata koji su pokušavali prijeći La Manche u malim čamcima, dok ih je godinu ranije bilo 79.000. Europol navodi i da je 2023. 30.000 ilegalnih migranata i 600 brodova uspjelo doći do Engleske, dok je 2022. u Englesku uspjelo doći 47.000 ilegalnih migranata i 1100 brodova.