Nakon pohvala stranih recenzenata iz Velike Britanije, Austrije i Estonije koje se odnose na sadržaj obvezne informatike, na adrese Ministarstva obrazovanja pristigle su i recenzije drugih zemalja na tri nova školska predmeta. Tako su sadržaj matematike, koji će se učiti već od iduće godine u dijelu eksperimentalne provedbe kurikulne reforme, recenzirali iz Slovenskog Zavoda za školstvo, sadržaje tehničkog recenzirali su članovi Agencije za odgoj i obrazovanje u Finskoj, a francuski recenzenti iz Institut français de Croatie recenzirali su sadržaje francuskog jezika.
Zaključak je jednostavan – nastavnici koji su bili angažirani u stručnim radnim skupinama pojedinih predmeta, čini se, obavili su dobar posao jer, kažu recenzenti, sadržaji predmeta su zanimljivi, logični i znanstveno utemeljeni.
Sadržaji su zanimljivi i logični
– Ishodi su dobro ilustrirani različitim primjerima i kriterijima vrednovanja, primjereni razvojnoj dobi učenika i broju sati, a sadržaji relevantni i utemeljeni na znanstvenim spoznajama. Ishodi učenja potpuno slijede europske i svjetske preporuke za matematiku – komentar je to koji su na kurikul matematike Ministarstvu obrazovanja proslijedili Slovenci. U svome su izvještaju ujedno predložili da kurikul sadrži još više korelacija s ostalim predmetima, primjerice, predlažu da se dio geometrijske karakteristike krivulja drugog reda poveže se i s fizikom.
Francuski su recenzenti poručili da, planira li reforma zaživjeti, nužno je dodatno obrazovati profesore francuskog jezika.
– Predloženi kurikul ima sličnosti s francuskom Strategijom učenja stranih jezika. Sadržaj predloženog kurikula zanimljiv je, logičan i odgovara hrvatskom kontekstu – poručili su iz Institut français de Croatie.
Ovakvim recenzijama zadovoljna je i sama ministrica Blaženka Divjak.
Tehnički prezahtjevan?
– Posebno sam ponosna zbog matematike jer je upravo na Svjetskom obrazovnom forumu oko 90 svjetskih ministara obrazovanja zaključilo da svjedočimo globalnoj krizi poučavanja matematike – kazala je Blaženka Divjak.
Finski recenzenti koji su obradili tehnički poručili su da kurikul ima sličnosti s nekoliko predmeta u njihovu obrazovnom sustavu koji se temelji na primjeni znanja.
No primijetili su da su ishodi i zahtjevni za učenike.
– Ishodi su dobro opisani, ali ponegdje prilično zahtjevni za dob učenika i broj sati koji je na raspolaganju. Primjena ovakvog kurikula zahtijeva dosta materijalnih i financijskih resursa te učiteljskih kompetencija – poručili su finski recenzenti naglasivši da je vrednovanje u kurikulu moderno i multidisciplinarno.
Matematika je dobro ilustrirana, a tehnički je multidisciplinaran
Slovenija - U matematici su ishodi dobro ilustrirani različitim primjerima i kriterijima vrednovanja, primjereni dobi učenika .
Francuska - Sadržaj kurikula francuskog jezika zanimljiv je, logičan i znanstveno utemeljen.
Finska - Kurikul tehničkog moderan je i usmjeren na ishode učenja te relevantne praktične elemente. Ishodi su dobro osmišljeni, korektni i vrlo jasni. Ishodi su dobro opisani, ali ponegdje prilično zahtjevni za dob učenika.
dok maja ljeći svoje neznanje i komplekse na slovencima, oni napreduju... na balkanu niš novo...