– Nitko još nije izgradil hižu ak’ nije skopal temelja, ak’ nije postavil prvu ciglu. Možda je žbukal koje leto posle. To se događa i s Podravsko-bilogorskim ipsilonom – izjavio je nedavno Josip Friščić, potpredsjednik Sabora i šef HSS-a, ustvrdivši kako se autoceste A12 i A13 od Zagreba prema Koprivnici i Bjelovaru grade, ali će “možda dinamika realizacije biti sporija”.
Ostavljeni strojevi
Međutim, jučer ni uz najbolju volju nismo pronašli nijednog radnika na trasi buduće autoceste. Friščićevoj “hiži” još se ne kopaju ni “temelji”, a “žbukanja” nema na vidiku.
U Križevcima, na Bjelovarskoj cesti kod kućnog broja 40, gdje bi trebao niknuti nadvožnjak budućeg Ipsilona – jedan od tek tri objekta za koje je ishođena građevna dozvola – postavljene su dvije velike table s informacijama o budućoj cesti, ali nikoga na vidiku, samo zapušteno, korovom obraslo zemljište. Prije koji mjesec Friščić je govorio kako gradnja ondje stoji zbog sporne neotkupljene čestice, no u međuvremenu je to riješeno.
Unatoč tome, radovi nisu počeli. Ništa bolje nije ni kod mjesta Cugovca. Navezeno je brdo zemlje za budući nadvožnjak, no barem su u blizini parkirani strojevi. Svečanom otvorenju radova na Podravskom ipsilonu 27. travnja, u jeku predizborne kampanje za lokalne izbore, prisustvovao je gotovo cijeli državni vrh, uključujući bivšeg premijera. I sama svečanost upriličena je, kako se doznalo za koji dan, na neotkupljenu zemljištu, koje je privremeno posuđeno od vlasnice.
Otad i Friščić i lokalni političari javnost uvjeravaju kako se autocesta gradi. Iz Ministarstva graditeljstva jučer smo dobili informaciju da su građevne dozvole izdane tek za dva nadvožnjaka na kraku A12 i most na kraku A13. Za trase autoceste dozvole još nisu ishođene. Nije izrađen ni parcelacijski elaborat, nije dovršen otkup zemljišta...
Cijena - 2 milijarde kuna
Friščić uporno ponavlja da se ipsilon gradi. Još 20. travnja ove godine, tjedan dana prije “svečanog otvorenja” radova, izjavio je kako se “građevna upravo piše”. Podravski ipsilon, prema ugovorima s izvođačima – među kojima su Strabag, Viadukt, Konstruktor, pa i “popularna” Skladgradnja – trebao bi stajati oko dvije milijarde kuna bez PDV-a.
Friščić tvrdi da se "njegova" cesta gradi, ali graditelja nigdje nema...
Za trase Podravskog ipsilona dozvole nisu ishođene, nema ni parcelacijskog elaborata, nije dovršen otkup zemljišta; Radovi su 27. travnja svečano otvoreni na zemljištu posuđenom samo za tu svrhu!
Komentara 12
ma bolje je bez ceste,..tako cóvik more lipo sa divojkon, passeggiati po prirodi...romanticno...
jel Friščić konačno završio stažiranje, pa može preći u hdz.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
A kako bi i mogli graditi cestu - kada je Husky pomlatio svu lovu - po uzoru na BANDU zvanu HDZ..?