iNTERVJU

Golf-terene nemojte graditi blizu Dubrovnika i drugih gradova

'21.08.2010., Dubrovnik - Taleb Rifai generalni tajnik Svjedske turisticke organizacije Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL'
'Zeljko Lukunic/PIXSELL'
23.08.2010.
u 10:40

Taleb Rifai, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (WTO), koji ljetuje u Dubrovniku, komentira hrvatski turizam.

Glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (WTO) Jordanac Taleb Rifai odmara se s obitelji u Dubrovniku. Oduševljen je gradom kao turističkom destinacijom.

– Dubrovnik je brend i svakako sam želio doći ovamo s obitelji za života. Fascinira kako je povijesna cjelina sačuvana i kada pogledate grad, ponekad pomislite da je to hollywoodska kulisa ili Disneyland, ali grad je stvaran i moja djeca i ja fascinirani smo ljepotom grada.

Ovih dana u Dubrovniku se vodi rasprava o potrebi terena za golf. Koliko oni obogaćuju turističku ponudu?

– Ne želim ulaziti u debatu jesu li golf-igrališta dobra ili nisu, to trebaju odlučiti građani Dubrovnika, ali svaki je dodatni sadržaj koji privlači turiste dobrodošao. S golf-terenom dobivate gosta koji će ostati dva dana dulje. Međutim, nema potrebe da golf-igrališta budu preblizu centru grada, treba ih strateški rasporediti.

Hrvatska je u usporedbi s drugim mediteranskim turističkim destinacijama najbolje poslovala. Koji su razlozi tome?

– Hrvatska je svježa destinacija i mala država koju je lakše voditi. Vaša je zemlja i djevičanska, pomalo neiskorištena, potpuno prirodna destinacija i to privlači ljude. Kriza je najviše pogodila već potpuno izgrađene destinacije koje nisu imale puno prostora za manevriranje. Osim toga, hrvatski politički vrh proteklih je 5-7 godina učinio dobar posao u promociji države kao turističke destinacije.

Veliki rast Hrvatska je zabilježila u dolasku putnika zračnim putem, što je rezultat subvencija avioprijevoznicima. Je li to dobra strateška odluka Vlade?

– Subvencije su dobre da se pokaže kako su hrvatske zračne luke spremne za prihvat velikog broja putnika. No, one ne smije biti trajne mjere. U nekim zemljama pokazalo se kako je dovoljno da država potiče, ali ne subvencionira prijevoznike.

Koliko je globalni turizam izgubio zbog krize?

– U 2009. izgubio je 6 posto u odnosu na 2008. kada je ostvareni prihod bio trilijun dolara. Kriza još nije gotova, ali se stabilizirala tako da je u prvih šest mjeseci ove godine na globalnoj razini zabilježen rast od 4,5 posto u odnosu na prošlu godinu.

Ključne riječi

Komentara 7

OB
-obrisani-
11:35 23.08.2010.

Kako solidarno. Jeb** one na Pelješcu, (i one po selima prije Dubrovnika) što će im most. Neka ih usvoji neki sa cruser-om. I neka sretni čuvaju koze i ovce do kraja života. Jebeš Vrgorac, najzabitije mjesto u HR (prije oveove autoceste). Vidim po tvom nick-u da si ti svoju guzicu smjestio negdje u centar Osijeka ? Ne bi ti na selo čuvao koze i ovce ?

BS
Berekin ST
13:53 23.08.2010.

Koga lazemo da smo prirodna destinacija? Dopustili smo devastaciju obale radi interesa sitnih skorojevica i pijuna vladajucih stranaka. Je li priroda potez od Trogira do Omisa? Sa Jadranske magistrale koja nigdi nije udaljena vise od 50 metara se na pojedinim mistima i ne vidi more od privatnih \"nebodera\" nacickanih u pomorskom pojasu! A toliko su gusti da i kad se parkirate negdje (ako imate toliko srece) nemate sanse da se spustite do plaze jer ne postoje putevi. Postoje mjesta koja imaju par puta vise vikendica nego sto zimi u tim mjestima zivi mjestana... Primjer Rogoznica, otok Vir...

OS
Osijek51
10:53 23.08.2010.

Podržavam ideju golf terena na Srđu! Taj prostor nije nikada bio niti u kakvim planovima razvoja, investitor je kupio zemljište i napravio idejno rješenje. Brand Dubrovnik će privući imućne goste, otvoriti će se oko 1000 radnih mjesta, oplemeniti će see zapušteni kamenjar. Ne podržavam gradnju pelješkog mosta i nastavak gradnje auto-ceste od Ploča do Dubrovnika. Auto-cesta će omogućiti turistima iz Srednje Dalmacije da skoknu do Dubrovnika, popiju jednu kavu i sok i utroše vrijeme kada pada kiša ili puše bura. Dubrovnik treba biti destinacija za bogatiju klijentelu koja na odmor dolazi avionom, jahtom ili kruzerom. Ako treba cesta onda uložiti u sređivanje postojeće ili eventualno napraviti brzu cestu. Most dajte u koncesiju, pa ako se isplati neka ga financira koncesionar. Daj bože da se nađe još pedeset investitora koji će u blizini (zaleđu) atraktivnih turističkih destinacija, na većim otocima otkupiti privatne terene ili državno zemljište i realizirati slične projekte.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije