Google već više od dva desetljeća surađuje s novinarima i izdavačima kako bi podržao zdrav, neovisan i raznolik medijski ekosustav. Također, posvećenost pomaganju izdavačima u Hrvatskoj i diljem Europe doveo je do pronalaska dodatnih načina povezivanja s ljudima i angažiranja čitatelja online.
S današnjim danom pokrenut je Google News Showcase u Hrvatskoj, pažljivo odabrano online medijsko iskustvo i program licenciranja vijesti. 24sata, Večernji list, Index.hr i Net.hr su među izdavačima koji su se prijavili za Google News Showcase u Hrvatskoj.
Hrvatski izdavači izradit će vlastite News Showcase panele, koji čitateljima pružaju više načina da se uključe u vijesti, i usmjeravati ih na cjelovite članke na web stranicama izdavača. Taj model će produbiti odnose izdavača s čitateljima i dati im izravniju kontrolu nad prezentacijom i brendiranjem. News Showcase paneli Google partnera u Hrvatskoj već su se počeli pojavljivati na Google News stranici i Discover opciji za Android i iOS uređaje.
Globalno, News Showcase ugovor je potpisan s više od 2800 izdavača. Pokretanjem u Hrvatskoj, News Showcase će sada biti dostupan u čak 31 zemlji, od kojih je 10 na Baltiku te u regiji Srednje i istočne Europe.
„Posljednjih nekoliko desetljeća digitalno novinarstvo bilo je fokusirano gotovo isključivo na doseg. Svi smo savladali taktiku pripreme našeg sadržaja na način koji povećava šanse pojavljivanja na različitim platformama. I, da budem iskren, korisnici su se često „ulovili“ na sadržaj koji nema najveću kvalitetu i na njemu smo, u konačnici, imali najviše konverzija. Zato nam je bilo drago postati dio Google News Showcase priče u Hrvatskoj. Omogućuje nam da ručno odaberemo samo najkvalitetniji sadržaj koji stvaramo, a to je onaj s kojim želimo da se povezuje naš brend“, izjavio je direktor razvoja sadržaja portala Index.hr, Marin Katušić povodom dolaska Google News Showcasea u Hrvatsku.
„U eri preopterećenosti digitalnim informacijama, Google News Showcase doista može pomoći izdavačima da široj publici predstave najbolje od svojih sadržaja“, izjavio je Ivan Buča, glavni urednik 24sata, vodećeg hrvatskog dnevnog lista i digitalnog brenda te dodao: „To bi mogao biti vrlo moćan alat za naše medije da odaberu najvažnije i najzanimljivije teme dana i da ih jednostavno učine dostupnima svim našim korisnicima na njihovim pametnim telefonima.“
Zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista, Dario Markas prokomentirao je dolazak Google News Showcasea u Hrvatsku: „Večernji list prošle je godine proslavio 65. obljetnicu osnutka, a naša misija od prvog dana bila je pružanje točnih i provjerenih informacija. Danas je to važnije nego ikad. U ovom svijetu informacijskih ratova i društvenih mreža, u eri u kojoj čak ni poslovica 'vjeruj samo svojim očima' više ne vrijedi, alati poput News Showcasea uvelike nam pomažu doći do činjenica i prave istine koja se često nalazi ispod površine. Došli smo u razdoblje kad više ne možemo 'vjerovati' ni svojim očima, a kamoli određenim medijima. U tim situacijama, alati poput News Showcasea uvelike pomažu pronaći činjenice i pravu istinu koja se često nalazi ispod površine.“
„Net.hr ove godine slavi 25 godina postojanja kao jedan od najstarijih i najprepoznatljivijih hrvatskih internetskih brendova, što nas čini istinskim pionirom digitalnog novinarstva. Naša je misija oduvijek bila inovacija i prilagođavanje potrebama naše publike, pružajući relevantan i visokokvalitetan sadržaj. Sudjelovanje u projektu News Showcase omogućuje nam produbljivanje veze s našim korisnicima i istraživanje novih načina za poboljšanje njihovog iskustva“, izjavio je Glavni direktor digitalnog poslovanja CME Adria, Matej Lončarić.
Google partnerstvo s medijskom industrijom u Hrvatskoj
Pokretanje News Showcasea u Hrvatskoj najnoviji je primjer predanosti Googlea novinarstvu i partnerstvu s medijskim organizacijama. Proteklih godina Google je blisko surađivao s brojnim udrugama kako bi podržali izdavače, novinare i čitatelje u Hrvatskoj što uključuje:
· Partnerstvo s Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI) kako bi se proveo specijalizirani program edukacije i organizirao niz događanja za hrvatski medijski ekosustav. U sklopu edukacijskih događanja pokrivene su teme poput borbe protiv dezinformacija, korištenje umjetne inteligencije za istraživačko novinarstvo, dizajn proizvoda i digitalna verifikacija. Projektom se doprlo do više od 240 novinara i izdavačkih stručnjaka iz nacionalnih i regionalnih izdavača.
· Održavanje radionice „AI Design sprint“ za više od 40 medijskih profesionalaca, u partnerstvu s FT Strategies. Radionica je bila usmjerena na dizajn proizvoda umjetne inteligencije i pripremu izdavača za implementaciju umjetne inteligencije u poslovnu strategiju.
· Borba protiv dezinformacija i promicanje digitalne pismenosti podržavanjem HUDI-jevog događaja „DigitalPub Day 2.0“. Također, udruživanje Googlea s vodećom organizacijom za provjeru činjenica, Faktografom, na projektu pod nazivom „Election Facts Hub“ kako bi se odgovorilo na izazov dezinformacija, pogotovo tijekom izbornih razdoblja u Hrvatskoj.
· Suradnja s budućim novinarima sa Sveučilištu VERN u izgradnji digitalnih vještina u provjeri podataka, istraživanju i izvješćivanju.
· Google će nastaviti suradnju s novinarima i izdavačima u Hrvatskoj kako bi borba protiv dezinformacija postala efikasnija, izgradnja novih tehnologija postala brža, a prihod od čitatelja postao veći.
Google se raduje nastavku suradnje s novinarima i izdavačima u Hrvatskoj kako bi pomogao u borbi protiv dezinformacija, izgradnji novih tehnologija i povećali prihod od čitatelja.