Vlada je na prekjučerašnjoj sjednici izabrala 30 investicijskih projekata čijom realizacijom namjerava pokrenuti posrnulo gospodarstvo.
Iznenadne HE
Među njima su se našla tri iz Koprivničko-križevačke županije: hidroelektrane Molve I i Molve II vrijedne 400 milijuna eura, geotermalni projekt Kutnjak-Lunjkovac vrijedan 103 milijuna eura te gradnja pruge od Mađarske preko Koprivnice i Zagreba do Rijeke za koju će biti potrebno uložiti čak 3,65 milijardi eura. Na popisu je i gradnja podzemnog skladišta plina u Grubišnom Polju.
– To je dobra vijest i bilo bi savršeno da se ti projekti realiziraju. Gradnja pruge svakako je od nacionalnog interesa, a od nje će veliku korist imati i županija. Nesporna je želja da se iskoriste prirodni potencijali u Kutnjaku, no taj projekt stagnira zbog nedostatka novca – rekao je župan Darko Koren. Ipak, rezerviran je prema gradnji HE jer smatra da bit projekta nije dovoljno poznata te da on prvo mora proći određenu proceduru.
S druge strane, koprivnički gradonačelnik Zvonimir Mršić vrlo je skeptičan.
– Ti su projekti u planu do 2020. godine i jadno je ako će se Hrvatska u investiranju svesti samo na to. Osim toga, gradnja HE na Dravi potpuno je promašena i borit ćemo se protiv nje, a za geotermalni projekt još nema poznatih investitora i partnera. Gradnja pruge, prema HŽ-ovim planovima, neće početi do 2013. godine, a neće biti ni završena do 2019. – rekao je Mršić, koji Vladin plan opisuje kao "skromnu listu želja".
Iz popisa strateških projekata ipak je ispala gradnja Podravskog ipsilona, glavnoga predizbornog aduta vladajuće koalicije, iako je jučer u intervjuu lokalnom tjedniku saborski zastupnik HDZ-a Stjepan Milinković najavio da će se gradnja nastaviti u studenom.
Najbolje graditi zimi
Mršić je na to ironično rekao kako je zima u kontinentalnoj Hrvatskoj poznata kao najbolje vrijeme za gradnju ceste, a kao primjer je naveo državnu cestu preko Pake, koja je građena u studenom 2007. godine, a već se mora sanirati.
Koren činjenicu da ipsilon nije na popisu bitnih investicija objašnjava time što su "radovi već počeli".
Tu Kinezi vide svoj interes i oni če se javiti na natječaj za prugu .Luka Rijeka Zagreb Budimpašta.Samo postoji jedna \"SITNICA\" da li znaju naši političari kaj znači stotine Kineskih brodova u Jadranskom moru za naš turizam.