“Nema zlouporabe položaja u korištenju automobila i vozača Javne vatrogasne postrojbe jer je još 21. veljače 2011. godine Upravno vijeće Javne vatrogasne postrojbe donijelo odluku da gradonačelnica, njeni zamjenici, predsjednik Gradskog vijeća, stručne službe Grada Koprivnice te udruge mogu koristiti besplatan prijevoz službenim vozilima JVP-a.”
Odluka
Ustvrdila je to prije dva tjedna koprivnička gradonačelnica Vesna Želježnjak (SDP) komentirajući optužbe da je protuzakonito koristila gradske vatrogasce kao taksi službu za svoje odlaske u Zagreb.
Gradonačelnica V. Želježnjak tom je izjavom obmanula javnost. Izrekla je notornu laž. O tome, crno na bijelo, svjedoči spomenuta odluka UV-a Javne vatrogasne postrojbe od 21. veljače 2011. godine.
“Za potrebe gradskih udruga s područja Grada Koprivnice, kao i stručnih službi Grada Koprivnice, vršit će se besplatan prijevoz službenim vozilima JVP-a Grada Koprivnice” – glasi prva točka te odluke.
U toj odluci nigdje se ne spominje da pravo na vatrogasni taksi prijevoz imaju “gradonačelnica, njeni zamjenici i predsjednik Gradskog vijeća”, kao što je to građanima, biračima i poreznim obveznicima rekla V. Želježnjak. Ni uz ekstenzivno pravno tumačenje u gradske službe i udruge nikako se ne mogu svrstati “gradonačelnica, njezini zamjenici i predsjednik Gradskog vijeća”.
Zbog čega je koprivnička gradonačelnica obmanula građane?
Do odgovora je lakše doći ako se zna da je zbog sumnji u zloporabu položaja i ovlasti u slučaju vatrogasnog taksi prijevoza za koprivničke vlastodršce istragu povelo Državno odvjetništvo.
Insignia
Također, valja znati da zloporaba JVP-a datira još iz mandata Zvonimira Mršića, bivšeg gradonačelnika Koprivnice te je takvo stanje V. Želježnjak naslijedila.
Mršić je kao gradonačelnik izbjegavao nabaviti normalan službeni automobil kako bi se na populistički način ulagivao biračima. Da bi se ipak o javnome trošku vozio u Zagreb, godinama je koristio vatrogasce kao taksi službu, još u doba dok je na čelu gradskog JVP-a bio Slavko Tucaković, danas glavni vatrogasni zapovjednik RH.
Tijekom 2011. godine netko je to prijavio policiji, pa je prvi put povedena istraga, nakon čega je upravno vijeće JVP-a donijelo spomenutu odluku, koja je čitavu stvar trebalo legalizirati.
Ipak, umjesto da tada gradska uprava napokon kupi službeni automobil, natjerali su vatrogasce da nabave Opel Insigniju u kojoj će se “budžovani” vozikati.
Mršićeva nasljednica, falsificirajući činjenice, sada očito od kaznenog progona pokušava zaštititi ne samo sebe, nego i svoga prethodnika, čiju je nezakonitu praksu nastavila.
Malo istražiti na koje se sev načine i u koje svrhe koriste vatrogasna vozila. Ovo je samo grebanje po površini, a hrđa leži ispod laka.