Pokraj svih dosadašnjih nastupa na nacionalnim medijima
nakon konzumiranja ugovora trebali smo odraditi još jednu
emisiju Otvoreno, ali tada je došlo do izručenja generala
Zagorca iz Austrije, pa je emisija otpala.
Protivno zakonu
Nedugo potom ubijena je Ivana Hodak, zatim i Ivo Pukanić, pa je emisija
otpala, ali iskoristit ćemo je sad, rekao je na burnoj sjednici
slavonskobrodskog Gradskog vijeća gradonačelnik dr. Mirko Duspara
odgovarajući na pitanje vijećnika postoji li doista ugovor sklopljen
između Grada Slavonskog Broda i marketinške agencije Moire
PR iz Zagreba, čija je vlasnica Irena Nakić. Podsjetimo, Večernji je
prije desetak dana ekskluzivno došao u posjed dokumenta pod
nazivom Ugovor o aktivnostima odnosa s javnošću potpisanog
još prije pola godine.
Tim se dokumentom Grad Slavonski Brod obvezao na ime agencijske
podrške koja uključuje know-how, strateško i
konceptualno savjetovanje zagrebačkoj marketinškoj agenciji
Moire PR platiti 58.300 kuna, a uz to za eventualne usluge
marketinških stručnjaka platiti od 500 do 1.500 kuna na sat.
Slavonskobrodski gradonačelnik ustanovio je da je novac plaćen agenciji
dobro utrošen jer je preko Moire PR u jednom nacionalnom
tjedniku te na HTV-u pokrenuto zanimanje javnosti za slučaj Korčula,
kojim brodska tvrtka Novogradnja od Grada Slavonskog Broda na račun
dogradnje ferijalnog odmarališta, izvedenog početkom
devedesetih godina prošlog stoljeća, potražuje gotovo 50
milijuna kuna. Iz Dusparina odgovora proizlazi da je sa 58 tisuća kuna,
koliko je plaćeno na račun agencije, osiguran nastup slavonskobrodskog
gradonačelnika u jednoj od emisija informativnog programa Hrvatske
televizije.
Kriterij je aktualnost
Bilo kakvo plaćanje za nastup u Otvorenom ili bilo kojoj drugoj
informativnoj emisiji Hrvatske televizije ili Hrvatskog radija
kategorički opovrgava i glasnogovornik HRT-a Janos Römer.
- Slavonskobrodskog gradonačelnika Dusparu netko je očito krivo
informirao, a ja ne znam je li riječ o ljudima iz te
marketinške agencije ili o nekom trećem. Razgovarao sam o
ovome s urednicima Otvorenog i nitko od njih do sada nije
ugostioslavonskobrodskog gradonačelnika, a Goran Milić koji je uređivao
emisiju Brisani prostor trenutačno je na putu, pa njegov odgovor o ovom
slučaju još uvijek nisam doznao. Nitko, ponavljam, nitko ne
može platiti da se pojavi u bilo kojoj informativnoj emisiji
naše kuće. U Otvoreno, Brisani prostor ili bilo koju drugu
emisiju ne dolazi se tako da se nekome plati, već isključivo procjenom
urednika emisije je li tema dovoljno atraktivna i tko je relevantan
sugovornik.
Ne postoji drugi način na koji se dolazi u program HRT-a. Do ulaska u
emisiju nema plaćanja. Kako kod nas radi 3.500 ljudi, moguće je da
nekad netko nekome nešto ponudi, ali svi oni koji imaju
takva iskustva, trebaju nam se javiti kako bi protiv takvih pojava
mogli poduzeti adekvatne mjere, kaže Römer, napominjući da će
HTV provesti istragu o ovom slučaju i mogućem pojavljivanju u
informativnim emisijama putem PR agencija.
Nejasan ugovor
Ugovor koji je gradonačelnik Duspara u ime grada potpisao s agencijom Moire PR još 28. svibnja 2008. godine, obiluje nizom nejasnoća. Nigdje u dokumentu nije navedeno je li Grad dužan iznos od 58.300 kuna s pripadajućim PDV-om Moiri platiti mjesečno, kvartalno, godišnje ili jednokratno. Na dokumentu nije naveden ni broj ugovora, a kao rok plaćanja navedeno je sedam dana od primitka računa za savjetodavne usluge.