– Odustajanje Vlade RH od gradnje nizinske pruge Zagreb – Rijeka identična je i nerazumna priča poput one kada su SDP i Radimir Čačić tvrdili da ne treba graditi autocestu Zagreb – Split, nego obnoviti staru cestu kroz Plitvička jezera. Zamislite RH danas bez autocesta, kaže Oleg Butković, predsjednik HDZ-ova odbora za promet. Za tu stranku odustajanje od gradnje pruge jest katastrofalno loša odluka, tako da u HDZ-u cinično primjećuju “kao da je to slovenska ili talijanska vlada, a ne hrvatska”, s obzirom na to da takva odluka ide izravno u korist lukama Koper i Trst. Time Vlada odustaje i od osnovne prednosti Rijeke, geoprometnog položaja po kojemu luka Rijeka može postati europski Hong Kong, smatra i Domagoj Milošević, HDZ-ov saborski zastupnik i bivši potpredsjednik vlade.
– Ovo nam je posljednji vlak, a mi ukidamo prugu. Dakle, prilika da Hrvatska postane nova strateška vrata ulaskom u EU je sada, nije za deset godina i da se ostvari ta prilika moramo imati luku Rijeka, nizinsku prugu, dakle moramo je početi graditi čim prije – kaže Milošević. HDZ upozorava na apsurd da “nesposobna vlada istodobno nudi Kini luku Rijeka i najavljuje gradnju LNG terminala, a za ta dva projekta temeljni uvjet jest – nizinska pruga!” – Koji će to onda veliki projekt vlada ponuditi na financiranje EU ako to nije ova pruga, a Vlada zanemaruje da je iz EU fondova već financirana projektna dokumentacija nekoliko dionica nizinske pruge, pita Butković.
– Ova je pruga važna koliko i pelješki most, na kojemu je Kukuriku koalicija već slomila zube – kažu u HDZ-u.
>>Nijemci i Kinezi žele uložiti 4,6 milijardi eura u hrvatske pruge
Odustaju zato jer je "investicijski tsunami" završio kao devastacijski tsunami. Posjet Rusiji bio je fijasko, isto kao i posjet Kini, a vidjet ćemo kako će završiti s Katarom. Uz to stranci su odustali od pripremanih investicija, čak su smanjili ili povukli one koje su mogli. Od kud novci za prugu u takvoj situaciji? Ma katastrofa. Sad još imamo rejting smeća, tek sada ništa od investitora...