Nastup 13 hrvatskih vinarija na danas otvorenom sajmu Beowine u Beogradu, koji se održava u sklopu Sajma turizma koji je otvoren do 24. veljače, prva je od četiri aktivnosti projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. godini Hrvatske gospodarske komore. Projekt je težak milijun kuna, a 80 posto financirat će se novcem iz europskoga fonda, odnosno Vinske omotnice1.
"Nastavljamo s prezentacijom Vina Croatia - vina mosaica u Srbiji jer smo procijenili da ovdje imamo izvozni potencijal. Kada govorimo o vinima, Srbija nam je četvrto izvozno tržište, a zahvaljujući kontinuiranim aktivnostima brendiranja koje HGK provodi od 2014. u zadnjih godinu dana izvoz je porastao preko 45 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine", rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević, naglasivši kako možemo biti izrazito ponosni na cijenu.
'"Osim količine, u porastu je i izvozna cijena, s 5 i pol eura koliko je iznosila 2017. u prošloj je godini porasla na 6 eura po litri", zaključio je Kovačević.
U Srbiju najviše izvozimo vino u bocama. U prvih 11 mjeseci izvezli smo 152 tisuće litara u vrijednosti 904 tisuće eura, što je za 279 tisuća eura više nego u istom razdoblju 2017.
Zanimljiv je i porast interesa za pjenušava vina koji se dogodio u 2018. godini. Takav trend odlučili su iskoristiti Pjenušci Peršurić.
"Ovo nam je prvi kontakt s tržištem Srbije, a odlučili smo se na takav korak zato što svake godine kada organiziramo kušanja imamo sve više posjetitelja iz Srbije koji izvanredno reagiraju na naše pjenušce. Isto tako, s obzirom na to da istarska malvazija odlično prolazi u Beogradu, a naši pjenušci u sebi imaju malvaziju, mislim da imamo dobru podlogu za naći svoje mjesto na vinskim kartama u Srbiji", kaže Katarina Peršurić Bernobić, vlasnica Pjenušaca Peršurić, koji inače izvoze oko 13 posto svoje proizvodnje.
"Statistički, ostalo otpada na domaću potrošnju, no u stvarnosti nije tako, jer naše pjenušce u Istri najviše piju stranci za vrijeme turističke sezone", rekla je Peršunić te kroz smijeh dodala kako često ima osjećaj da su njihovi pjenušci poznatiji Austrijancima nego Hrvatima.
Na zajedničkom štandu predstavili su se još i vinarija Medea, Kutjevo, Vinarija Grabovac, Vinoplod - vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino.
Nakon prvog dana sajma održat će se i promotivna večera u poznatom restoranu Kalemegdanska terasa koja će omogućiti distributerima i vlasnicima restorana da dožive potencijale novih berbi uz odgovarajuće specijalitete pod vodstvom poznatog sommeliera Aleksandra Dukovića iz Vinske Akademije Srbije.
Vinarije će se, u sklopu projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. predstaviti i u sklopu Winestyle festivala u hotelu Crowne Plaza u ožujku te u sklopu Novosadskog salona vina u travnju, a projektom je osigurano i stručno-medijsko putovanje u regiju Dalmacija u svibnju ove godine kako bi se mediji i vinski stručnjaci te distributeri bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg vino dolazi, i to na temelju strategije branda Taste the Place. Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend „Vina Croatia – Vina Mosaica“. Cilj im je povećati prepoznatljivost i pozicionirati Hrvatsku na vinsku kartu svijeta kao zemlju koja pruža raznolika i visoko kvalitetna vina.
Napijmo ih bar kad ih ne mozemo sve pobacat u more.