Akcije i popusti u velikoj mjeri utječu na kupovne odluke te hrvatski građani imaju visok interes za redovnom konzumacijom sadržaja vezanog uz pogodnosti u trgovačkim lancima i trgovinama. Ažurnost informacija, direktno uspoređivanje cijena proizvoda, preglednost ponude, dobivanje obavijesti o novim akcijama u trgovinama i pretraživanje najbližih trgovina izdvajaju pod prednosti interneta kao osnovnog izvora informacija o akcijama i popustima. Zaključci su to velikog istraživanja* koje je Njuškalo, najveće online hrvatsko tržište, proveo na nacionalnom reprezentativnom uzorku populacije te, u skladu s potrebama i željama kupaca, uveo jedinstvenu platformu Popusti.
Popusti, kao nova kategorija na Njuškalu, donose najveću objedinjenu ponudu svih akcija, popusta i kataloga na tržištu, osnovne informacije te popis poslovnica i adresa trgovina i trgovačkih lanaca, a korisnici po prvi put mogu pretraživati određeni proizvod za kojeg žele znati je li negdje na akciji, bez prelistavanja čitavog kataloga. U novom korisničkom računu Kupac mogu izrađivati liste za kupovinu, spremiti proizvode koji im se sviđaju i aktivirati upozorenje koje će ih obavijestiti kada se željeni proizvod pojavi na akciji ili popustu. Također, odabirom lokacije na računalu, tabletu ili pametnom telefonu, Popusti korisnicima prikazuju sve trenutno snižene proizvode u okolini.
Njuškalo, kao najveći i najpopularniji internetski oglasnik svjesan potreba i sa potpunim razumjevanjem korisnika, uvođenjem kategorije Popusti zaokružuje cjelokupni izbor i ponudu te postaje jedinstvena platforma, kakva do sad nije bila dostupna u Hrvatskoj.
Informiranje o akcijama i popustima putem interneta učestala je praksa, čak 4 od 5 ispitanika informacija o akciji koju su pronašli putem interneta barem povremeno potakne na kupnju, a Njuškalovo istraživanje pokazuje i druge, zanimljive kupovne navike u Hrvatskoj. Čak 38 posto ih redovito obavlja kupnju temeljem akcijskih cijena, a 40 posto to čini često. Kada je riječ o samom informiranju putem kataloga s akcijama i popustima, korisnici u prosjeku pregledaju 7 od 10 kataloga. Čak 81 posto ih se o kupovini informira putem takvog sadržaja. Među njima je 56 posto žena i 44 posto muškaraca, a više od polovice ih je u dobi od 18 do 49 godina.
Na temelju prikupljenih informacija o akcijama i popustima, najčešće se kupuju hrana i piće, kućanske potrepštine i proizvodi za osobnu njegu. Slijede ih odjeća i obuća, hrana i oprema za kućne ljubimce, dječja odjeća i oprema, kućanski aparati i posuđe te namještaj. O navedenim se kategorijama istim redom korisnici i najčešće informiraju o akcijama i popustima u trgovinama.
Informiranje o pojedinim vrstama proizvoda na akciji i utjecaj akcije na kupovinu
Korištenje interneta za informiranje o cijenama
Informiranje o ponudama i cijenama različitih proizvoda na visokom je, četvrtom, mjestu najčešćih razloga posjećivanja interneta. Ovaj se razlog po prioritetima korištenja interneta smjestio nakon traženja korisnih informacija, informiranja o aktualnim događanjima i posjete društvenim mrežama.
Razlozi korištenja interneta
Više od polovice ispitanika barem povremeno koristi Internet putem pametnog telefona, kako bi se informirali o proizvodima i cijenama i to za vrijeme posjeta trgovini. 19 posto ispitanika o akcijama i popustima informira se svaki dan, a 46 posto barem jednom tjedno. Kao prednosti pregledavanja akcija i popusta putem Interneta ističu brzinu i jednostavnost, mogućnost usporedbe različitih trgovina te dostupnost.
Razlozi korištenja Interneta za pregled akcija i popusta
Akcijske cijene dobar su motivator kupovine u određenoj trgovini – većina ispitanika često kupuje po tom kriteriju.
Kupnja temeljena na akcijskim cijenama
Akcije i popusti te ukupna razina cijena pojedine trgovine pokazali su se i kao najvažniji kriteriji odabira prodajnog mjesta. Kupci su, prema tome, visoke cjenovne osjetljivosti, planiraju svoju kupovinu i pažljivo biraju gdje će utrošiti svoj novac. Upravo njima, ali i onima koji će tek otkriti sve prednosti kupovine na akcijama, namjenjena je Njuškalova platforma „Popusti“, koja omogućuje pametnu kupovinu te štedi vrijeme i novac.
Najvažniji kriteriji odabira prodajnog mjesta
*Njuškalo je u suradnji s Ipsos Puls proveo opsežno istraživanje o navikama potrošača i konzumaciji kataloga, popusta i akcija. Korištena je metodologija CaTi, na nacionalnom reprezentativnom uzorku populacije i online panel na reprezentativnom uzorku internetske populacije u Hrvatskoj.