– Njemačko tržište nam je iznimno važno i cilj nam je učvrstiti našu poziciju, ali i nadograditi je u kontekstu cjelogodišnjeg putovanja Nijemaca u Hrvatsku, također imajući u vidu trendove koji su se iskristalizirali u posljednje dvije godine, kao i dugoročni trend održivosti. U ovu godinu ušli smo s dvije velike novosti koje će olakšati putovanja iz Njemačke, a to je korištenje zajedničke europske valute, eura, i ulazak u schengensku zonu. To smo posebno istaknuli i kroz moto nastupa ovdje u Münchenu – Hrvatska nikad nije bila bliže, jer smatramo da će upravo te pogodnosti dodatno potaknuti njemačke turiste na kraća putovanja izvan ljetne sezone.
Ovo predstavljanje slijedi i smjernice naše nove Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, jer kroz ovaj koncept predstavljanja želimo osigurati cjelogodišnji interes njemačkih turista za sve hrvatske regije i raznovrsne turističke proizvode, kazala je u Münchenu, gdje je održava najveći međunarodni turistički sajam u Bavarskoj, minhenski f.re.e., ministrica turizma Nikolina Brnjac.
Hrvatska je ove godine zemlja partner sajma, koji ostaje otvoren do 26. veljače i na kojem se očekuje se oko 120 tisuća posjetitelja. Ovogodišnje izdanje minhenskog turističkog sajma je prvo koje se nakon dvije pandemijske godine ponovo održava u punom formatu i bez ikakvih ograničenja.
Na sajmu se predstavlja oko tisuću izlagača iz 70-ak zemalja, a uz Hrvatsku turističku zajednicu kao glavnog izlagača svoju ponudu, u sklopu hrvatskog štanda, predstavlja i 27 suizlagača, odnosno hotelijera, agencija, prijevoznika, ali i turističkih zajednica među kojima su TZ Kvarnera, TZŽ Splitsko-dalmatinske, TZŽ Dubrovačko-neretvanske, TZŽ Šibensko-kninske, TZŽ Zadarske, TZŽ Karlovačke, TZŽ Ličko-senjske i dr.
- Nalazimo se na najvažnijem tržištu za hrvatski turizam, Njemačkoj, iz koje tradicionalno ostvarujemo najveći broj turističkih dolazaka i noćenja. Naš nastup i status Hrvatske kao zemlje partnera još je i važniji ako znamo da nam iz Bavarske dolazi najveći broj njemačkih gostiju. Ovo nam je izuzetna prilika za dodatnim isticanjem i promocijom hrvatskih destinacija, ali i odlična prilika za susrete s najvažnijim partnerima poput ADAC-a čiji su predstavnici naglasili kako je Hrvatska jedna od omiljenih i najpopularnijih inozemnih destinacija Nijemaca - poručio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Hrvatski predstavnici, odnosno predstavnici zemlje partnera sudjelovali su i na ceremoniji otvorenja sajma, uz Dietera Reitera, gradonačelnika Münchena i Sabinu Jarothe iz Bavarskog ministarstva za gospodarska pitanja, državni razvoj i energiju i drugi. Samo otvorenje uveličali su naši Alkari i alkarski momci, a nastupile su i Sinjske mažoretkinje. Potom je službena delegacija, u kojoj je bio i Vladimir Duvnjak, generalni konzul RH u Münchenu, obišla sajam i zadržala se na hrvatskom štandu. Tijekom prvog dana sajma održani su i sastanci s najvažnijim partnerima, dok je hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines predstavio ljetni red letenja za 2023. godinu u sklopu kojeg se posebno ističe uvođenje nove sezonske linije koja će spajati München i Bol na otoku Braču. Inače, Croatia Airlines tijekom turističke sezone planira povezati Hrvatsku s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi će pritom letjeti na 47 međunarodnih linija.
Tijekom svih pet dana trajanja sajma, pak, program će biti obogaćen brojnim nastupima, prezentacijama i degustacijama putem kojih će posjetiteljima biti približena iznimno raznolika kulturno povijesna baština i bogata eno-gastronomija svih hrvatskih regija i krajeva, od obale do unutrašnjosti naše zemlje. Tijekom prva dva dana sajma prezentaciju različitih hrvatskih sireva i vina uz sommeliera osigurala Hrvatska gospodarska komora.
>> VIDEO: Danas je Čista srijeda. Znate li što to točno znači i koja je razlika između nemrsa i posta?
Je, evo, radi ovog zadnjeg potresa u Turskoj povuklo je Njemačku 300 km južnije, bliže nama.