Naši učitelji donijeli su u Hrvatsku dva srebra s međunarodnog natjecanja BELMA − Best European Learning Materials Award zbog visoke kvalitete materijala koji potiču kreativnost i kritičko razmišljanje, uspješno povezuju međupredmetne teme poput Građanskog odgoja te se ističu naprednim dizajnerskim rješenjima.
Nagrađeni su udžbenik iz engleskog jezika za treći razred osnovne škole New Building Blocks 3 i udžbenik povijesti za sedmi razred osnovne škole Vremeplov 7, u izdanju izdavačke kuće Profil Klett.
O ovom velikom uspjehu u Večernjakovu studiju govorili su predstavnici autora spomenutih udžbenika, profesori Ankica Knezović i Miljenko Hajdarović.
– Ovo je jedna lijepa potvrda u međunarodnom kontekstu dugogodišnjeg rada našeg tima. Ocjenjivače je oduševio sadržaj, metodička kvaliteta nastavnih cjelina, suvremeni grafički izgled te raznovrsnost ponuđenih aktivnosti... – kazala je Knezović, suautorica udžbenika iz engleskog jezika.
Hajdarović je objasnio princip vrednovanja kvalitete udžbenika te istaknuo kako do izražaja dolazi nova paradigma u načinu učenja tijekom kojeg učenik sam dolazi do zaključaka koji mogu biti točni ili netočni.
– Dugo vremena robovali smo velikoj količini sadržaja i ovdje smo to željeli promijeniti. Smanjili smo količinu osnovnog teksta u kojem se prepričavaju povijesni događaji, a dali smo puno više tekstualnih slikovnih izvora. Važno nam je da učenik razvija vještinu prepoznavanja pravih informacija i donošenja zaključaka. Prije je učitelj bio u središtu, sveznajući, a sada on mora usmjeravati učenika tijekom nastave. Nastojali smo u udžbenik ubaciti i neke podatke i detalje s kojima se učitelji još nisu susreli – kazao je Hajdarović.
Cijeli sadržaj je učenicima naravno dostupan i u digitalnom formatu, istaknula je Knezović.
– Učenici su danas stalno izloženi digitalnom sadržaju, no ako se nastavnik mentalno ne pripremi za nastavu, taj digitalni sadržaj ostane neiskorišten – dodala je.
Bili ste sudionik prvog tima kurikularne reforme. Što je ostalo od tog početnog koraka reforme obrazovanja?
– Dosta iznenada ta početna Cjelovita kurikularna reforma pretvorila se u Školu za život i ono što je uzeto jest promjena kurikuluma u osnovnoj školi i gimnazijama. Zaboravilo se na strukovne škole i nemamo viziju što će se dogoditi s njima. Nije provedeno ni međupredmetno usklađivanje. To se pokušava desetljećima provesti, no još se nije dogodilo – kazao je Hajdarović.
Rezultati u školama i na maturi ukazuju na to da naši učenici bolje znaju engleski nego hrvatski.
– Mislim da je to više floskula jer mladi su jednostavno više izloženi sadržajima na engleskom jeziku pa ovisno o talentu mogu mnogo brže nego nekad prije doći do visoke razine poznavanja jezika – kazala je Knezović.
Zato smo mi tako pametni jer nam djeca uče iz tih udžbenika.