Većina svjetskih aviokompanija, koje su se okupile na turističkoj burzi u Londonu na skupu "Budućnost avioprijevoza", rješenje za krizu koja je izbila nakon 11. rujna zbog pada prihoda vidi u daljnjem snižavanju cijena, reduciranju kvalitete usluga i maksimalnom pojednostavnjivanju tarifnih modela. Slično onome što Croatia Airlines radi već godinu dana i što joj je povećalo promet 45 posto.
U trendu je i prodaja aviokarata preko Interneta, što let dodatno pojeftinjuje, no koju granicu sniženja mogu dosegnuti, na to odgovor čelni ljudi aviobiznisa još nemaju. Prije tri godine iz Zagreba do New Yorka letjelo se za 800-1200 dolara, a sada je to moguće i za 349 USD.
Vodi li sve prema modelu na kojem posluju kompanije poput irskog Ryan Aira, kojim se od Londona do Dublina, primjerice, putuje za samo tri funte. Ili od Londona do Trsta za dvadesetak funti. Britanske je novinare na londonskom sajmu zanimalo hoće li Ryanovi avioni uskoro i u Hrvatsku. Doznaje se da su predstavnici te kompanije obilazili neke hrvatske aerodrome te da su im zanimljivi, navodno, zadarski i osječki. Ministrica Pave Župan-Rusković kaže da bi to moglo biti najranije 2005. Naravno, uz posebne dozvole s obzirom na to da Hrvatska još nije članica EU.
Predstavnici Croatije Airlinesa, na pitanje boje li se takve konkurencije, odgovaraju kako sve ovisi o tome iz koje bi zemlje Ryan polijetao, ali i da bi, uz uvjete kakve ta kompanija ima, i Croatia Airlines mogla letjeti po tim cijenama. Ryan, naime, u svim zemljama gdje leti ima posebne financijske aranžmane (subvencije ili druge olakšice), koji su domaćinima isplativi jer su Ryanove niske cijene jamstvo masovnih dolazaka.
Radmila Kovačević