TRAGEDIJA NA VELEBITU

Je li kontrola leta kriva za pad cessne?

11.02.2009.
u 19:19

Cessna 303, u kojoj su poginula četvorica pilota, izravno je udarila u stijenu Vaganskog vrha i raspala se. Nesretni letači najvjerojatnije su trenutačno preminuli.

Ne odustaju
Ustvrdio je to danas Zdravko Janić, zapovjednik specijalne jedinice policije koja je ostatke tog zrakoplova i dijelove tijela poginulih šestog dana potrage pronašla ispod stijene Vaganskog vrha.

– Zbog padalina, miniranog terena, opasnosti od lavina... potpuno izvlačenje dijelova tijela potrajat će pet do deset dana. Ali nećemo odustati dok ne pronađemo sve posmrtne ostatke četvorice pilota – obećao je Janić. Specijalci su napravili video i fotodokumentaciju mjesta tragedije i dostavili je Državnom odvjetništvu te istražnoj sutkinji Županijskog suda u Gospiću. Nakon pogibije pilota, pojavile su se oprečne tvrdnje o odgovornosti kontrole leta.

Josip Crnčević, vlasnik cessne, sumnja da su kontrolori leta pilota, u trenutku kada se približavao Vaganskom vrhu i zoni zabrane leta, uputili da učini određene manevre koji se u tom trenutku nisu smjeli izvesti.

– Upozorili su ga da spusti visinu leta ili da možda napravi zaokret, a cessna je tada bila u oblaku i pilot je imao lošu vidljivost – tvrdi Crnčević. Najgore bi bilo, nastavio je, da se sada krivnja za nesreću svali na poginule – Gerda Govejšeka, Miljenka Bartolića, Aleksandra Waltera te Zvonka Kelleka – jer njih nema pa se ne mogu ni braniti.

Nije vrijeme za optužbe
U kontroli leta ne žele davati nikakve izjave jer je istraga u tijeku. Na upit istražuje li policija tvrdnje da je kontrola leta odmah nakon uzlijetanja cessne s Plesa morala obavijestiti pilota o zabrani letenja iznad 6500 stopa kod Vaganskog vrha, a ne minutu i pol prije nestanka s radara, tj. nesreće, ministar Tomislav Karamarko i ravnatelj policije Vladimir Faber rekli su da će javnost biti na vrijeme obaviještena. Dinko Vodanović, glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće u RH tvrdi pak da zona zabrane leta nije uzrok nesreće.

– Kontrola leta nema nikakve veze s ovom nesrećom – uvjerava. Tvrdi da su kontrolori leta nekoliko puta prije 14.54 sati, kada se dogodila nesreća, pilota upozoravali da se približava zoni zabrane leta iznad 6500 stopa.

– Da je pilot taj zrakoplov spustio na samo 6490 stopa sve bi bilo u redu – tvrdi Vodanović. Optuživanje kontrole leta nije nešto što si možemo dopustiti jer istraga nije ni počela, kažu pak piloti i prijatelji poginulih letača. Zatvorena zona je, kažu, poput crvenog svjetla na praznom križanju, a kroz njega se ne vozi. Je li pilot cessne zatražio izvanredni prolazak kroz tu zonu, pokazat će istraga.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije