Cessna 303, u kojoj su poginula četvorica pilota, izravno je udarila u
stijenu Vaganskog vrha i raspala se. Nesretni letači najvjerojatnije su
trenutačno preminuli.
Ne odustaju
Ustvrdio je to danas Zdravko Janić, zapovjednik specijalne jedinice
policije koja je ostatke tog zrakoplova i dijelove tijela poginulih
šestog dana potrage pronašla ispod stijene Vaganskog vrha.
– Zbog padalina, miniranog terena, opasnosti od lavina... potpuno
izvlačenje dijelova tijela potrajat će pet do deset dana. Ali nećemo
odustati dok ne pronađemo sve posmrtne ostatke četvorice pilota –
obećao je Janić. Specijalci su napravili video i fotodokumentaciju
mjesta tragedije i dostavili je Državnom odvjetništvu te istražnoj
sutkinji Županijskog suda u Gospiću. Nakon pogibije pilota, pojavile su
se oprečne tvrdnje o odgovornosti kontrole leta.
Josip Crnčević, vlasnik cessne, sumnja da su kontrolori leta pilota, u
trenutku kada se približavao Vaganskom vrhu i zoni zabrane leta,
uputili da učini određene manevre koji se u tom trenutku nisu smjeli
izvesti.
– Upozorili su ga da spusti visinu leta ili da možda napravi zaokret, a
cessna je tada bila u oblaku i pilot je imao lošu vidljivost – tvrdi
Crnčević. Najgore bi bilo, nastavio je, da se sada krivnja za nesreću
svali na poginule – Gerda Govejšeka, Miljenka Bartolića, Aleksandra
Waltera te Zvonka Kelleka – jer njih nema pa se ne mogu ni braniti.
Nije vrijeme za optužbe
U kontroli leta ne žele davati nikakve izjave jer je istraga u tijeku.
Na upit istražuje li policija tvrdnje da je kontrola leta odmah nakon
uzlijetanja cessne s Plesa morala obavijestiti pilota o zabrani letenja
iznad 6500 stopa kod Vaganskog vrha, a ne minutu i pol prije nestanka s
radara, tj. nesreće, ministar Tomislav Karamarko i ravnatelj policije
Vladimir Faber rekli su da će javnost biti na vrijeme obaviještena.
Dinko Vodanović, glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće u RH tvrdi
pak da zona zabrane leta nije uzrok nesreće.
– Kontrola leta nema nikakve veze s ovom nesrećom – uvjerava. Tvrdi da
su kontrolori leta nekoliko puta prije 14.54 sati, kada se dogodila
nesreća, pilota upozoravali da se približava zoni zabrane leta iznad
6500 stopa.
– Da je pilot taj zrakoplov spustio na samo 6490 stopa sve bi bilo u
redu – tvrdi Vodanović. Optuživanje kontrole leta nije nešto što si
možemo dopustiti jer istraga nije ni počela, kažu pak piloti i
prijatelji poginulih letača. Zatvorena zona je, kažu, poput crvenog
svjetla na praznom križanju, a kroz njega se ne vozi. Je li pilot
cessne zatražio izvanredni prolazak kroz tu zonu, pokazat će istraga.
TRAGEDIJA NA VELEBITU