Neće biti prva iz Hrvatske, ali ako svojim projektom uđe u Guinnessovu knjigu rekorda, priskrbit će popularnost ne samo sebi nego i najvećim vrednotama i ljepotama naše zemlje. Zagrepčanka Sunčana Matić, vlasnica agencije Lux promocija, već godinu i pol priprema najveći katalog na svijetu. \"Neodoljiva Hrvatska\", dimenzija 1,3 x 1,65 metara, svijetu želi ispričati najbolje i najljepše iz hrvatske povijesti i sadašnjosti, najvažnije o identitetu, gospodarstvu Lijepe Naše i sve o znanjima te potencijalima njenih ljudi, a cilj je i promovirati modernu Hrvatsku kao turističko odredište.
Država tehnološkog napretka
Katalog će, dakako, imati i svoju klasičnu verziju, formata A4 na tristotinjak stranica. Unikatni katalog veličine većeg ormarića s Guinnessova bi trona trebao zbaciti nešto manji njemački modni katalog, koji je najveći već devet godina. Autorica projekta S. Matić očekuje realizaciju tijekom idućih nekoliko mjeseci.
– Na projektu surađuje dvadesetak renomiranih znanstvenika, vrhunskih stručnjaka iz turističkog sektora, mladih kreativaca, npr. Božo Skoko, Goran Ivanišević, Daniela Angelina Jelinčić, Roman Ozimec, Jerko Sladoljev, Odri Ribarović, Mato Bartolucci, Marko Vrdoljak i drugi. S vremenom je projekt postao više od kataloga. Zbog analitičkih i istraživačkih tekstova katalog prerasta u imidž brošuru trajne vrijednosti i poticaj investicijama i razvitku gospodarstva. I izrada kataloga predstavlja našu zemlju kao državu tehnološkog napretka, jer u regiji samo Hrvatska ima tiskarski stroj koji može otisnuti tako velike stranice. Katalog će imati nekoliko stotina fotografija jedinstvenih motiva iz raznih dijelova Hrvatske, a klasični ćemo za početak tiskati u pet tisuća primjeraka. Za rekordno veliku repliku odlučila sam se zbog velikog interesa javnosti koja će tim povodom biti usmjerena prema Hrvatskoj. Guinness world records jedan je od najvećih globalno prepoznatljivih svjetskih brandova i nije jednostavno dobiti dopuštenje ureda u Londonu za rušenje rekorda. On, dakako, ima pravo i odbiti kandidaturu. Trajalo je dulje od uobičajene procedure, a sama privola nosi i određeni protokol kojeg se stalno pridržavam. No, vjerujem da će \"Neodoljiva Hrvatska\" biti uvrštena u knjigu najkasnije do proljeća – rekla je Sunčana Matić.
Adut za promocijske prigode
Zamisao je da veliki unikatni katalog nakon uvrštenja u Guinnessovu knjigu rekorda 2013. ne završi kao zanimljivost koja skuplja prašinu. Autorica bi htjela da najveći katalog na svijetu dobije prostora na turističko-gospodarskim manifestacijama, međunarodnim sajmovima turizma...
– Rado ću ga ustupiti za promocijske svrhe. Mnoge državne institucije, uključujući i brojne iz turističkog sektora, iskazale su zanimanje. Na preporuku Ministarstva turizma, recimo, kontaktirala sam s Hrvatskom turističkom zajednicom i Hrvatskom gospodarskom komorom, a za projekt znaju i Turistička zajednica grada Zagreba, Matica iseljenika Hrvatske itd. Dobili smo mnogo komplimenata, imam i neka pisma namjere ozbiljnih državnih institucija, ali još ne i čvrste dogovore – kaže S. Matić.
Vrijednost je projekta nešto veća od 300.000 kuna, a sadržaj kataloga bit će dostupan i na internetu. Promocija primjerka \"Neodoljive Hrvatske\" za Guinnessa trebala bi se održati u samo predvečerje pristupanja Hrvatske u Europsku uniju, pa bi trenutak za lijepu priču o Lijepoj Našoj bio više nego pogođen.
Kad pročitam ovakav članak pomislim da ima nade za ovu zemlju. Ugodno sam iznenađen! Super ideja, sve zvuči vrlo zanimljivo. Taj bi katalog mogao postići odličan efekt za promidžbu Hrvatske u inozemstvu. U kombinaciji s drugim oblicima promocije to bii mogao biti pun pogodak. Čestitke na ideji! Nema do hrvatske pameti, još kad bi se državne strukture uključile povjerovao bi da nam se osmjehuje pozitivna budućnost.