Kao u avionu

Kina super vlakom vrijednim 11 milijardi dolara povezala Hong Kong s kopnom

Kina super vlakom spojila Hong Kong s kopnom
Foto: Reuters/PIXSELL
1/3
23.09.2018.
u 16:12

Futuristički vlak nije jedini projekt jer ove se godine očekuje otvaranje 20 milijarda dolara vrijednog mosta koji će povezati Macao i Zhuhai

Prvi vlak velikih brzina koji povezuje Hong Kong s Kinom u 40 minuta svečano je otvoren u subotu, a od nedjelje je operativan, prenijele su agencije o prvom u nizu megaprojekta kojima Kina asimilira Hong Kong čiji stanovnici strahuju da je to kraj njihova posebna statusa i sloboda. 

Projekt vrijedan 11 milijarda eura izazvao je velike kontroverze jer bivša britanska kolonija brzom željeznicom mora u ruke Kine predati dio svoje nadležnosti. 

Na svečanosti u subotu lokalni zastupnik pohvalio je novi vlak kazavši da je vožnja do grada Guangzhoua bila "vrlo mirna, kao da ste u zrakoplovu", prenosi CNN.

Željeznička linija bit će za javnost otvorena od subote,  a s njome i sve druge linije, uključujući za glavni grad Peking.  

Kina super vlakom spojila Hong Kong s kopnom
1/10

Putnici koji ulaze u modernu zgradu u svoje će putne dokumente dobivati žigove kineske imigracijske službe i time potpasti pod kineski zakon dok budu prelazili put od Hong Konga do kopna brzinom od  200 kilometara na sat.

Kritičari ističu da je željeznica simbol kontinuirane kineske asimilacije Hong Konga koji se vratio pod kinesku upravu 1997., ali je zadržao zajamčenu široku autonomiju i slobode kakve ne uživaju stanovnici matične Kine, a to znači da je zadržao neovisni pravni sustav. 

"Strahujem da Hong Kong više neće biti Hong Kong", rekao je Martin Lee, veteran demokrat i pravnik koji se na sudu borio da spriječi provedbu tog  projekta. 

Hong Kongu asimilacija prijeti gubitkom statusa financijskog središta kada potpadne pod kineski zakon.

Futuristički vlak nije jedini projekt jer ove se godine očekuje otvaranje 20 milijarda dolara vrijednog mosta koji će povezati Macao i Zhuhai. Nadalje, Peking je angažirao Tencent, kineskog tehnološkog diva kako bi omogućio ljudima da svoje putne dokumente zamijene aplikacijom na motelu WeChat čime će ubuduće prelaziti granicu.

Brza željeznica i most ojačat će postojeću infrastrukturu koja već omogućuje više od 600.000 ljudi da prelaze svakodnevno s jedne strane na drugu željeznicom, cestom i morem. 

Foto: Reuters/PIXSELL/Ilustracija

Peking želi da Veliki zaljev, u kojem živi 68 milijuna ljudi s BDP-om od 1,5 milijarda dolara, postane nešto poput zaljeva San Francisca ili tokijskog zaljeva u svrhu boljeg povezivanja ljudi, robe i niza sektora, financijskog, turističkog, logističkog, proizvodnje i tehnologije. 

Ključne riječi

Komentara 25

PR
prokurator
16:34 23.09.2018.

ma evo i kod nas se gradi novih 15km pruge prema bjelovaru, cijena tu negdje kao ova kineska...

BA
balance
16:32 23.09.2018.

200km/h?? Pa to je prosječna brzina TGV-a a o Shinkazenu ne treba ni pričati

VI
Vito
16:43 23.09.2018.

Kao u avionu Futuristički vlak vozi po EU brzinama: Eurostar e320 320 km/h -- Njemački ICE 4 250km/h -- Italija AGV 575 360km/h -- Francuska USA Avelia Liberty 350 km/h -- Španjolska AVE Class 350 km/h

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije