ANALIZA 'škole za život'

87 posto srednjoškolaca dobilo bi jedva dvojku iz - zaključivanja

Foto: Filip Kos/PIXSELL
01.08.2019.
u 09:27

Od Ministarstva smo tražili podatke o uspješnosti učenika (u godini prije i u godini provedbe eksperimenta), no odgovorili su da ćemo odgovore dobiti nakon završetka školske godine. Koje? Nisu rekli...

Učitelji, nastavnici i profesori spremni su za “Školu za život” koja i formalno u svoju frontalnu primjenu kreće od rujna. Tako barem tvrdi ministrica obrazovanja Blaženka Divjak. PreŠKOma njezinim riječima nastavnici i profesori koji su sudjelovali na edukaciji “spremniji su za reformu nego što su sami na početku procjenjivali, a svakako su spremniji nego što se to javnosti prikazuje.” Nešto više od mjesec dana uoči početka nove školske godine, ključne godine za sve učenike Hrvatske, u kojoj bi im se obrazovni sustav trebao promijeniti iz temelja - iz obrazovnog sektora stižu (uz rezultate ovogodišnje mature) poražavajuće vijesti. Učenici osnovnih i srednjih škola koji su lani sudjelovali u eksperimentalnoj provedbi “Škole za život” nisu napredovali.

Online ispitivanje

– Učenici su na relativno niskoj razini sposobnosti rješavanja problema i dobiveni podaci 2019. su u određenoj mjeri usporedivi s rezultatima PISA-e 2012. godine – stoji u naputku Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje koji je pratio rezultate eksperimentalne provedbe “Škole za život” u koju je bilo uključeno 74 osnovnih i srednjih škola Hrvatske. Taj je rezultat prezentiran sredinom srpnja, a kako napominju iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, testirali su sposobnost rješavanja problema i kritičkog razmišljanja učenika, dvije temeljne odlike uz koje već godinu dana “Školu za život” promovira Ministarstvo obrazovanja. Od tada u Ministarstvu ponavljaju da se podaci dobiveni testiranjem eksperimenta u javnosti pogrešno tumače. Naime, u ispitivanju koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja sudjelovala su 6952 učenika, od toga 1726 učenika 1. razreda; 1801 učenik 5. razreda; 1634 učenika osnovnih škola (ostali razredi) i 1791 učenik 1. razreda srednjih škola, a ispitivanje je provedeno u online okruženju pri čemu je oko 90% učenika osnovnih škola i 77% učenika srednjih škola ispite rješavalo na tabletima, a ostali na prijenosnim ili stolnim računalima. Iako su učenici kazali da im ispiti kojima su pristupili nisu bili teški, iz Nacionalnog centra poručuju da se 87 posto učenika prvih razreda srednjih škola uključenih u eksperiment nalazi na osnovnoj razini rješavanja problema i logičkog zaključivanja, a 6,5 posto njih ispod je osnovne razine.

Slijedi rasprava o izvještaju

Kod učenika prvih razreda osnovne škole kompetencija rješavanja problema normalno je raspodijeljena, istaknuli su iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, pri čemu je gotovo osam posto učenika na razini naprednog rješavanja problema.

O izvještaju NCVVO-a će se raspravljati na sastanku Povjerenstva za praćenje i evaluaciju „Škole za život“, koje će donijeti zaključke o metodologiji, rezultatima i daljnjem razvoju istraživačkog instrumenta te samog istraživanja.

Ministarstvu obrazovanja prošlog smo tjedna uputili upit i tražili detaljne podatke o uspješnosti učenika (zaključnim ocjenama) u godini prije i godini tijekom eksperimenta, kao i o broju njihovih izostanaka. Odgovore nismo dobili, štoviše u Ministarstvu obrazovanja mjesec dana prije početka nove školske godine kažu da bismo tražene podatke mogli očekivati - krajem školske godine. “S obzirom na razdoblje korištenja godišnjih odmora i stanje podataka koje nije još konačno, u ovom trenutku nismo u mogućnosti dati vam tražene informacije. Podaci o ocjenama i izostancima će biti dostupni na aplikaciji ŠeR nakon završetka školske godine”, poručili su iz Ministarstvu.

Komentara 24

MA
Majkomoja
07:39 01.08.2019.

Ego ministrice je važniji od učenika i učitelja

BO
Bogodol
07:12 01.08.2019.

Sretni su roditelji čija djeca su završila školu i neće ih dotaći bolesni projekt ministarke Divjak. taj naziv škola za život je toliko glup, kao da mi koji smo završili školu nismo učili za život, svaka škola je za život, no ovaj eksperiment koji se provodi je u cilju izpiranja mozga djeci i naturanja stavova koji nisu prirodni Hrvatskom Narodu i namjerno se od djece pravi amorfna masa, a rezultati mature pokazuju pravi rezultat. Sigurno će na idućoj maturi biti trivijalna pitanja u stilu koliko je 1+1 kako bi svi mogli odgovoriti i tada će ce Divjakuša ponositi rezultatom. Što prije se vrati nazad na prijašnji program rezultati će biti bolji, a ove "plaćenike" kao što su Divjak, Jokić itd. odmaći od reforme jer oni znaju što im je cilj....

Avatar niwrad
niwrad
08:08 01.08.2019.

Reforme služe reformatorima, a ne djeci. Vojska uhljeba i neradnika nekako mora opravdati svoje postojanje pa već dva desetljeća izmišljaju toplu vodu, iako su zapadna društva niknula na pravnim, tehnološkim i znanstvenim dostignućima koja su ostvarili ljudi prošli iz jednostavnih obrazovnih sustava. Ovo što se danas radi je indoktrinacija, zatupljivanje i zaglupljivanje djece, a sve poradi financijskih, ideoloških i inih interesa koji pak se skrivaju iza zvučnih fraza i naziva kako bi zavarali javnost.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije