Učitelji, nastavnici i profesori spremni su za “Školu za život” koja i formalno u svoju frontalnu primjenu kreće od rujna. Tako barem tvrdi ministrica obrazovanja Blaženka Divjak. PreŠKOma njezinim riječima nastavnici i profesori koji su sudjelovali na edukaciji “spremniji su za reformu nego što su sami na početku procjenjivali, a svakako su spremniji nego što se to javnosti prikazuje.” Nešto više od mjesec dana uoči početka nove školske godine, ključne godine za sve učenike Hrvatske, u kojoj bi im se obrazovni sustav trebao promijeniti iz temelja - iz obrazovnog sektora stižu (uz rezultate ovogodišnje mature) poražavajuće vijesti. Učenici osnovnih i srednjih škola koji su lani sudjelovali u eksperimentalnoj provedbi “Škole za život” nisu napredovali.
Online ispitivanje
– Učenici su na relativno niskoj razini sposobnosti rješavanja problema i dobiveni podaci 2019. su u određenoj mjeri usporedivi s rezultatima PISA-e 2012. godine – stoji u naputku Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje koji je pratio rezultate eksperimentalne provedbe “Škole za život” u koju je bilo uključeno 74 osnovnih i srednjih škola Hrvatske. Taj je rezultat prezentiran sredinom srpnja, a kako napominju iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, testirali su sposobnost rješavanja problema i kritičkog razmišljanja učenika, dvije temeljne odlike uz koje već godinu dana “Školu za život” promovira Ministarstvo obrazovanja. Od tada u Ministarstvu ponavljaju da se podaci dobiveni testiranjem eksperimenta u javnosti pogrešno tumače. Naime, u ispitivanju koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja sudjelovala su 6952 učenika, od toga 1726 učenika 1. razreda; 1801 učenik 5. razreda; 1634 učenika osnovnih škola (ostali razredi) i 1791 učenik 1. razreda srednjih škola, a ispitivanje je provedeno u online okruženju pri čemu je oko 90% učenika osnovnih škola i 77% učenika srednjih škola ispite rješavalo na tabletima, a ostali na prijenosnim ili stolnim računalima. Iako su učenici kazali da im ispiti kojima su pristupili nisu bili teški, iz Nacionalnog centra poručuju da se 87 posto učenika prvih razreda srednjih škola uključenih u eksperiment nalazi na osnovnoj razini rješavanja problema i logičkog zaključivanja, a 6,5 posto njih ispod je osnovne razine.
Slijedi rasprava o izvještaju
Kod učenika prvih razreda osnovne škole kompetencija rješavanja problema normalno je raspodijeljena, istaknuli su iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, pri čemu je gotovo osam posto učenika na razini naprednog rješavanja problema.
O izvještaju NCVVO-a će se raspravljati na sastanku Povjerenstva za praćenje i evaluaciju „Škole za život“, koje će donijeti zaključke o metodologiji, rezultatima i daljnjem razvoju istraživačkog instrumenta te samog istraživanja.
Ministarstvu obrazovanja prošlog smo tjedna uputili upit i tražili detaljne podatke o uspješnosti učenika (zaključnim ocjenama) u godini prije i godini tijekom eksperimenta, kao i o broju njihovih izostanaka. Odgovore nismo dobili, štoviše u Ministarstvu obrazovanja mjesec dana prije početka nove školske godine kažu da bismo tražene podatke mogli očekivati - krajem školske godine. “S obzirom na razdoblje korištenja godišnjih odmora i stanje podataka koje nije još konačno, u ovom trenutku nismo u mogućnosti dati vam tražene informacije. Podaci o ocjenama i izostancima će biti dostupni na aplikaciji ŠeR nakon završetka školske godine”, poručili su iz Ministarstvu.
Ego ministrice je važniji od učenika i učitelja