Prosječno 25.000 vozila protutnjalo bi dnevno Ulicom svetog Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku, što ju je donedavno činilo jednom od najopterećenijih cesta u Hrvatskoj. Ta ulica koja spaja Osijek s Čepinom i Đakovom poznata je i kao prometno usko grlo jer su se zbog prolaska vlaka stvarali čepovi i gužve. Tome će uskoro doći kraj jer se gradi podvožnjak, čime će se osigurati protočnost i brži tranzitni promet. U ponedjeljak je na gradilištu održana početna konferencija tog projekta vrijednog 93 milijuna kuna.
– Više od 50 godina podvožnjak je bio san svih Osječana i konačno ćemo ga dobiti krajem sljedeće godine. Uzmemo li u obzir koliki su se prometni čepovi ovdje stvarali zbog mnogobrojnih vozila i vlaka, to je dnevno stvaralo zastoj od dva i pol sata – kazao je osječki gradonačelnik Ivan Radić.
Podvožnjak će se protezati na 509 metara, cestovni most na 27, a željeznički most dug je 21 metar. Za taj je projekt 85 posto sredstava stiglo iz EU, a ostatak iz državnog proračuna.
– U Osijeku provodimo i projekt obnove tramvajske infrastrukture vrijedan više od 200 milijuna kuna, a i obnovu željezničkog kolodvora vrijednu više od 40 milijuna kuna... Ovi projekti po investicijskoj vrijednosti nisu veliki kao Pelješki most, ali su jako važni za građane i lakše funkcioniranje – rekao je resorni ministar Oleg Butković.
Krajnji rok za završetak radova je 31. prosinca 2023.