PROMO

Kreće se u obnovu željezničke pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor

HŽ Infrastruktura
18.10.2022.
u 15:35

Nakon što je obnova pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor dovedena pred sam završetak, HŽ Infrastruktura nastavlja s obnovom pruge do središta Zagreba.

HŽ Infrastruktura d.o.o. je s tvrtkom Swietelsky d.o.o. potpisala ugovor za izvođenje radova na projektu obnove pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor (uključivo) – Zagreb Glavni kolodvor (isključivo). Ugovor je vrijedan 199,1 mil. kn (bez PDV-a) i u cijelosti se financira iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti. Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 3,4 kilometra koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Dionica je od iznimne važnosti za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz.

Projekt obnove pruge od Zagreb Zapadnog kolodvora do Zagreb Glavnog kolodvora obuhvaća cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, uključujući obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.

Po završetku radova vlakovi će tom dionicom prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti i interoperabilnosti, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu. Osim što će se obnovom stvoriti uvjeti za bolji i privlačniji gradsko-prigradski prijevoz, otvorit će se i mogućnost rasterećenja gradskih prometnica od cestovnih vozila, što će u konačnici doprinijeti i pozitivnome utjecaju na zaštitu okoliša.

HŽ Infrastruktura, kao upravitelj željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj, nositelj je najvećih infrastrukturnih željezničkih projekata. Većina projekata modernizacije željezničke infrastrukture koji su trenutačno u različitim fazama provedbe (priprema dokumentacije/izvođenje radova) u većem se dijelu sufinancira bespovratnim sredstvima Europske unije. Plan je obnoviti i modernizirati 788 km pruga te u željezničku infrastrukturu uložiti više od pet milijardi eura. Cilj je željeznicu učiniti boljom, učinkovitijom i konkurentnom ostalim vrstama prometa.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije